تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا در ماه رمضان/ ابلاغ دستورالعمل ویژه به دانشگاه‌های علوم پزشکی

کارشناس ارشد بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار از تشدید بازرسی‌ها از مراکز تهیه و توزیع غذا در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ بر اساس آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و به منظور رعايت ضوابط بهداشتي از جمله بهداشت فردي، محيطي و مواد غذايي و جلوگيري از بروز مسموميت هاي گسترده در راستاي حفظ و ارتقای سلامت روزه داران، دستورالعملی به تمامی معاونت های بهداشتی دانشگاه های  علوم پزشکی کشور جهت برنامه ريزي خاص براي کنترل هاي بهداشتيِ در ايام ماه مبارک رمضان، توسط تيم هاي ثابت و سيار بهداشت محیط براي بازرسي ها و بازديدهاي مختلف و همچنين اطلاع رساني واجرای برنامه هاي آموزشي در تمامي مساجد، حسينيه ها و مکان هايي که در آنها مراسم شب های قدر برگزار مي شود، ابلاغ شده است.

 براساس این گزارش، ژانت فرساد با اشاره به سابقه اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع غذا از سوی وزارت بهداشت در کشور، اظهار داشت: این دغدغه که نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول ساعات اداری جوابگوی نیازها نیست، موجب اجرای طرح تشدید بازرسی ها و نظارت بر این مراکز شد.

 وی افزود: دراین طرح کارشناسان بهداشت محیط به صورت شیفتی پس از ساعات اداری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی همچون رستوران ها بازرسی می کنند.

 وی ادامه داد: در این بازرسی ها شکایات مردمی به ویژه شکوائیه هایی که به سامانه تلفنی 1490 گزارش می گردد ، پیگیری می شوند.

 فرساد گفت: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با توجه به توزیع نذورات، آش و حلیم طرح تشدید با نظارت ها و بازرسی های بیشتری انجام می شود.

 وی ادامه داد: در این طرح از مراکز تهیه، توزیع، نگهداری و فروش زولبيا، باميه، انواع شيريني سنتي، آش، حليم و همچنين برگزاري مجالس افطاري و مراسم احياء شب هاي قدر در مساجد و اماكن مذهبي بازرسی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار