اسماعیلی در جمع اعضاء انجمن اسلامی دادگستری مرکز :

شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی (ره) همیشه خود را در حال عبادت می دید

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی (ره) علاوه بر اینکه فردی مجاهد ، پاکدامن ، درستکار ، بردبار و خستگی ناپذیر بود ، همیشه خود را در حال عبادت می دید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران ، به مناسبت هفته قوه قضائیه ، نشست مشترک اعضاء انجمن اسلامی دادگستری مرکز با رئیس کل دادگستری استان تهران در محل نمازخانه مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد .

 در این نشست ، رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و سپاس بدرگاه خداوندی به جهت درک فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار داشت : رمضان ، ماه نیایش ، توبه ، استغفار ، رحمت ، مغفرت و نزول قرآن ، توجه به خداوند متعال ، التفات به نیازمندیهای خودمان و ماه لیله القدر و ماه عدالت می باشد . در همین جا یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر بویژه شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی (ره) را نیز گرامی می داریم .

وی در ادامه سخنان خود با قرائت نامه حضرت علی (ع) به عثمان ابن حنیف ، استاندار بصره گفت : خطاب این نامه به من و شما نیز هست ؛ یعنی اینکه ما بطور قطع نمی توانیم مثل آنحضرت باشیم ، لکن چون در جایگاه عدالت علوی قرار داریم ؛ حداقل با ورع ، تقوی ، کار و تلاش و پاکدامنی و درستکاری می توانیم این امام همام را یاری دهیم .

 رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح گوشه ای از شخصیت علمی و معنوی شهید مظلوم آیت ا... بهشتی (ره) پرداخت و متذکر شد : ایشان شخصیتی جامع الاطراف و مستجمع بسیاری از فضایل انسانی ، عالم ، فقیه ، فیلسوف ، مکتب شناس ، سیاستمدار ، سخن دان ، اهل قلم ، حقوق دان و قاضی بودند و به همین جهت به فرموده امام راحل (ره) در حقیقت ایشان یک ملت بود برای امت ما . 

وی در همین رابطه ادامه داد : شهید بهشتی (ره) علاوه بر اینکه فردی مجاهد ، پاکدامن ، درستکار ، بردبار و خستگی ناپذیر بود ، همیشه خود را در حال عبادت میدید و همه اعمال و رفتارش صرفاً برای جلب رضایت حق بود . و امروز من و شما که مفتخریم به سنگر مقدس اجرای عدالت و احقاق حق تکیه زده ایم باید در مسیر این شهید بزرگوار گام برداریم . در عالم سیاست که گاهی شائبه های حزبی و گروهی نقش پررنگی ایفا می نماید ، کار سیاسی شهید مظلوم بهشتی عزیز نیز یک عبادت به شمار میرفت , این عبارت معروف از ایشان نقل شده که : من حزب را معبد می دانم و کار تشکیلاتی حزبی را نیز به عنوان عبادت حضرت حق انجام میدهم . بر همین اساس لازم است فعالیت های خودمان را مطابق با این الگو و اسطوره تنظیم نماییم . 

اسماعیلی در پایان سخنان خود ضمن بیان نقل قولی از یکی از جانبازان حادثه دلخراش هفتم تیر اظهار داشت : ایشان نقل می کردند که شهید بهشتی (ره) در اثناء سخنرانی خود در روز حادثه فرمودند که دوستان بوی بهشت به مشام میرسد آیا شما هم این بو را استشمام می کنید ؟ و این نتیجه کارکردن برای خداست ، روحش شاد و راهش پر رهرو باد . 

 در ابتدای این جلسه ، آقای صادقی معاون قضایی رییس کل دادگاههای تهران و سرپرست مجتمع قضایی خانواده 2 ، گزارشی از فعالیت های انجمن اسلامی دادگستری مرکز را به جمع حاضر ارائه نمود . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار