مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی نرخ طلاق و کاهش 8 درصدی آمار ازدواج در سال 93

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت:براساس آمار بدست آمده از سازمان ثبت احوال، میزان طلاق سال 1393 نسبت به سال 1392، 20 درصد افزایش داشته و در خصوص کاهش ازدواج نیز این آمار 8 درصد بوده است.

افزایش 20 درصدی نرخ طلاق و کاهش 8 درصدی آمار ازدواج در سال 93به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیاوش شهریور مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران در کارگروه کاهش طلاق استان تهران که امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به این که طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی موثر در موجودیت جامعه ما است، اظهار کرد: نهاد خانواده یکی از اساسی ترین نهادها در دوام و بقای جامعه است و همه میراث مادی و معنوی ایران شامل فضیلت و اخلاق در طول تاریخ بوسلیه خانواده به عنوان میراث به یادگار گذاشته شده است.

وی افزود: یکی از افتخارات ما در جمهوری اسلامی ایران این است که خانواده مصدر بقا و سازگاری و تابناکی در تهران بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که سخت موجودیت جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده، طلاق است و طبق آمار بدست آمده از سازمان ثبت احوال، میزان طلاق سال 1393 نسبت به سال 1392، 20 درصد افزایش داشته و در خصوص کاهش ازدواج نیز این آمار 8 درصد بوده است.

شهریور تصریح کرد: در این راستا تصمیم داریم در تهران به خصوص شهرستان شمیرانات طرح پایداری خانواده را با استقرار روانشناسان به صورت پایلوت اجرا کنیم تا نرخ طلاق کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۴
چشم مسئولان روشن
آخرین اخبار