«پایتخت 4» این بار هم پر‌مخاطب‌ترین می‌شود؟

سیروس مقدم و محسن تنا‌بنده اینبار «پایتخت 4» را در ماراتن برنامه‌های پر‌بیننده ماه رمضان محک می‌زنند تا دوباره عنوان پر‌مخاطب‌ترین را از رقبای خود بگیرند.

 حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران-‌نغمه فتاحی؛ قسمت چهارم از سری مجموعه پایتخت به کار‌گردانی سیروس مقدم به دلیل هجمه مخاطبان وارد ماراتن برنامه‌های ماه رمضان شد، تا این‌‌بار خود را در بین برنامه‌های موفق و پر‌مخاطب تلویزیون محک بزند این مجموعه با توجه به زمان کمی هم که از شروع برنامه‌ها نگذشته، توانسته جای خوبی را در بین مخاطبان پیدا کند، تا جایی که با پخش مسابقات والیبال هم این سریال ریزش مخاطب چندانی ندارد، البته در زمان پخش والیبال تکرار قسمت‌های قبلی پخش می‌شود و این هوش و تجربه کار‌گردان را نشان می‌دهد که تمام حواسش به مخاطبان خود است.

البته هنوز کمی برای پیش‌بینی موفقیت سریال‌ها و برنامه‌های ماه رمضان زود است، اما با توجه به اینکه سیروس مقدم محوریت 4 سری مجموعه پایتخت را خلوص و صداقت یک طبقه اجتماعی معمولی گذاشته تا داستان عشق و زندگی را به نمایش بکشد، می‌تواند این بار هم به عنوان پر‌مخاطب‌ترین سریال تلویزیونی در مقایسه با سریال‌های دیگر انتخاب شود.

یکی دیگر از عواملی که مجموعه‌های پایتخت توانسته به عنوان پر‌مخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مطرح شود این بود که مخاطبان را از تماشای سریال‌های ترکیه‌ای دور کرد.

در این سال‌ها در میان تعداد زیادی از سریال‌هایی که روی آنتن رفتند، پایتخت در جذب مخاطب یکه‌‌تاز بوده و دلیل آن تجربه سیروس مقدم، مشاوره خوب محسن تنا‌بنده و هم‌چنین گروه بازیگری منسجم است.

البته فیلمنامه پایتخت‌ها از سری 1 تا 4 عامل اصلی دیده شدن این مجموعه‌ها بوده که با سر‌پرستی و نظارت محسن تنا‌بنده بر نویسندگان  داستانی جذای را به نگارش در‌آوردند و در نهایت با ظرافت و با توجه به سلیقه مخاطبان به تصویر کشیدند و این توجه به علایق و سلیقه مردم از زیرکی و با‌هوشی نویسندگان به شمار می‌رود که اگر به این موضوع توجه نمی‌کردند، مانند سریال‌های قبلی که توسط فیلساز‌ان دیگر ساخته شد و فقط توانست تا نیمه‌های سری 2 مخاطبان را با خود همراه کند، شکست می‌خورد.

سیروس مقدم با مشاوره محسن تنا‌بنده توانسته موضوعات به نگارش در‌آمده را در قاب دوربین خود به خوبی جا دهد به طوری که به ترتیب از مجموعه 1 تا 3 موضوعات خانه به دوش شدن و زندگی در کامیون ارسطو (احمد مهرانفر)، حمل گنبد و گلدسته از شمال کشور به جنوب و موضوع یوز‌پلنگ ایرانی و قهرمانی «نقی معمولی» موضوعات اصلی بودند و مورد پسند مخاطبان قرار گرفت. اما امسال که رفتن هما سعادت به شورای شهر موضوع اصلی «پایتخت 4» به شمار می‌رود باید دید اینبار هم می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند یا نه؟


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۴
خسته نباشند.دست مریزاد.
آخرین اخبار