هاشمی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

تثبیت دشت‌های اطراف تهران برای جلوگیری از بروز پدیده ریزگرد

استاندار تهران گفت: برای جلوگیری از وقوع پدیده ریزگرد و طوفان‌های تجربه شده در سال‌های گذشته، دشت‌های اطراف تهران را تثبیت کرده‌ایم.

تثبیت دشت‌های اطراف تهران برای جلوگیری از بروز پدیده ریزگردسید حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تثبیت دشت‌های اطراف تهران به وسیله هدایت تونل بادی از سمت غرب استان، اظهار کرد: با تثبیت دشت‌های اطراف تهران می‌توانیم از وقوع طوفان‌های گردوخاک که در سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم، جلوگیری کنیم.

وی افزود: در این زمینه با ستاد اجرای حضرت امام (ره) تفاهماتی را داشته‌ایم و همچنین سازمان جنگل‌ها و حفاظت محیط زیست نیز با ما همکاری داشت.

استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: بحث ریزگرد‌ها در استان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح و موافقت شد و قرار است به صورت مرحله به مرحله برای جلوگیری از وقوع طوفان اقداماتی انجام شود تا در آینده کمتر شاهد این موارد باشیم.

سید حسین هاشمی با اشاره به سفر دولت به استان تهران، اظهار کرد: ماحصل این سفر تا کنون اختصاص اعتبار 642 میلیاردی برای سه شهرستان رباط کریم، بهارستان و اسلام شهر و همچنین تصویب احداث بیمارستان برای برخی از شهرستان‌ها که 400 هزار نفر جمعیت داشته در نظر گرفته شده و همچنین تصفیه فاضلاب و ورزشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است که منابع آن نیز تامین شده و سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی استان در خصوص احداث بیمارستان منابع را برآورد و تامین می‌کند و وزارت بهداشت و درمان نیز برای تجهیز بیمارستان‌ها تعهد کرده است و امیدواریم طی دو سال‌ آینده این کار به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار