یزد؛

از خریدگوشت های فاقد لیبل خودداری کنید!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت:خرید گوشت های فاقد لیبل خطر ابتلاء به بیماری مهلک تب کریمه کنگو را در پی دارد.

از خریدگوشت های فاقد لیبل خودداری کنید!////// تاپبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از یزد؛دکتر محمد رضا صادقپور گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی است که در بین انسان و دام مشترک می باشد .

صادقپور افزود: این بیماری از راه های گوناگون به خصوص از طریق گزش کنه آلوده ، تماس با لاشه و یا خون آلوده به انسان منتقل می شود به همین دلیل خرید گوشت های فاقد لیبل خطر ابتلاء به بیماری مهلک کریمه کنگو را در پی دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزدبا اشاره به اینکه  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می تواند به مرگ منجر شودافزود:  پیشگیری از این بیماری تنها روش مطمئن جهت جلوگیری از ابتلاء به آن می باشد و به همین دلیل کارشناسان دامپزشکی همواره به دامداران، قصابان و تمامی افرادی که با دام در تماس می باشند توصیه می نمایند تا با رعایت کامل موارد ایمنی مانع از سرایت این بیماری شوندو علاوه بر آن از مصرف کنندگان گوشت دام انتظار می رود تا گوشت مصرفی خود را از فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نموده و از مصرف گوشت های فاقد لیبل و یا کشتار شده در مکان های غیر مجاز خودداری نمایند.

وی  به شهروندان توصیه کرد: با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ، سلامت خود و خانواده هایشان را تضمین نمایند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: گوشت ، تب ، کنگو ، لیبل ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.