شیراز؛

هشدار به والدین در مورد استفاده نابجای نوجوانان از فضای مجازی

کارشناسان پليس فتا فارس ضمن هشدار درباره مزاحمت های فضای مجازی بویژه در فیس بوک برای کودکان ونوجوانان، به پدران و مادران توصیه می کنند بر رفتار فرزندان خود نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ این روزها استفاده نابجای کودکان و نوجوانان از فضای اینترنتی بویژه شبکه های اجتماعی به معضلی جدی برای پدران و مادران تبدیل شده است.

پیام های زننده جنسی، تهدیدهای جنسی، اظهارات زننده ای که علیه افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی نوشته می شود، نمونه هایی از این مزاحمت ها است که این روزها میلیون ها کودک ونوجوان با آن رو به رو هستند.

در بسیاری از موارد مشاهد شده که فشارهای روحی و روانی به افراد آنچنان شدید است که فرد مجبور به خودکشی می شود.

کارشناسان فتا با اعلام اینکه درصد زیادی از نوجوانان از اینترنت استفاده می کنند، بر ضرورت محافظت از فرزندان در فضای مجازی تاکید دارند.

کارشناسان معتقدند فضای مجازی مکانی است که فرزندان برای فرار از نگاه و نظارت پدر و مادرشان به آن پناه می آورند.

کارشناسان پلیس فتا به پدر و مادرها هشدار می دهند :تا جایی که می‌توانید در کنارشان بنشینید و ببینید که در اینترنت به کجا می‌روند، چه چیزی برایشان جالب است و هر سوالی که فکر می‌کنید بپرسید و به تمام سوالات او پاسخ دهید.

به آنها یاد دهید قبل از واکنش نشان دادن به موضوع آنلاینی که موجب ناراحتی آنان شده است، میز کامپیوتر را ترک کرده و چند نفس عمیق بکشند.کامپیوتر را در جایی از خانه بگذارید که در دیدرس شما باشد و کارهای فرزندتان را زیر نظر داشته باشید.به فرزندان خود بیاموزید که قبل از وارد شدن به اتاق های گفتگو به این فکر کنند که با چه کسانی در حال (chat) یا نامه‌نگاری هستند،در حال گفتن چه مطلبی بوده و از چه لحن و شیوه‌ای برا ی گفتن آن استفاده می‌کنند؟ آیا شخصی که در سمت دیگر این گفتگو قرار دارد متوجه شوخی های آنها می‌شود؟

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.