جشنواره «باران رحمت» با آئین و سنت های ایرانی افتتاح می شود

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره راسری باران رحمت روز پنجشنبه 11 تیرماه با اجرای آئین های ایرانی با نوای پهلوانی، زنگ و ضرب زورخانه ای در محوطه خانه هنرمندان رسما آغاز خواهد شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره باران رحمت، آئین افتتاح دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» با اجرای چاووشی خوانی و با نوای پهلوانی، زنگ و ضرب زورخانه ای  فردا پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 18:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران با حضور حمید شاه آبادی سرپرست موسسه علمی کاربردی فرهنگ هنر، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و حسین پارسایی دبیر جشنواره و دانشجویان مراکز دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شرکت کننده در جشنواره افتتاح می شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است چاووشی خوانی توسط مرشد محسن میرزا علی اجرا شود.

در این روز همچنین ویژه برنامه رخصت که شامل برنامه های مختلف از آئین و سینت های ایرانی است به کارگردانی سیدعظیم موسوی آغاز می شود.

همچنین در این روز نمایش های خیابانی پارادوکس کاری از روح الله زندی فرد، از دور تا نزدیک کاری سعید قربانی و سلام خداحافظ کاری از راضیه ده پایئنی از ساعت 19:30 الی 23 در محوطه پارک هنرمندان به اجرا خواهد درآمد. در بخش تجسمی بیش از 200 اثر در بخش های تایپوگرافی، تصویرسازی،‌طراحی پوستر،‌نقاشی،‌نگارگری، عکاسی و ... در دو گالری پائیز و میرمیران و فضاهای جانبی  پس از افتتاح به معرض نمایش درخواهد آمد.

علاوه بر این در گالری پائیز نیز اجرای سوره حمد با سیاه مشق مدرن نگارگری _ خوشنویسی در قالب کارگاه های آموزشی  از ساعت 15 الی 21 برگزار می شود.

در بخش فیلم، قسمت اول فیلم های منتخب دانشجویی از ساعت 16 الی 18 در سالن استاد شهناز  و ساعت 20 نیز کارگاه نورپردازی کارگاه نورنگار میزبان علاقه مندان و دانشجویان خواهد بود. این سالن در این روز میزبان سخنرانی استاد اطمینانی در حوزه نقاشی از ساعت 18 الی 20 خواهد بود.

دومین جشنواره سراسری «باران رحمت»با تاکید و توجه بر مضامین قرآنی و معاصر سازی آن با دنیا امروز، به همت موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان به دبیری حسین پارسایی از۱۱ الی ۲۶ تیر ماه برگزار می‌شود.


انتهاتی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.