دو ترفند کاربردی برای کار با اکسل

برنامه اکسل از نرم افزارهای کاربردی و تخصصی آفیس است که با استفاده از آن می توان برای انجام طراحی،حسابداری، آماری و ... بهره برد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛حال در دریچه تصمیم داریم آموزش هایی کاربردی نسبت به نیازهای کاربران آماده کنیم، شما می توانید در بخش نظرات آموزش ها، فرمول ها و سبک های مورد نظر خود را درخواست کنید تا در گزارش های بعدی به آنها پرداخته شود.

اموزش اکسل


فرمول ها را پنهان کنيد

همان طور که می دانيد برای محاسبات در اکسل می توان به راحتی فرمول هايی را تعريف کرد؛ اما برای پنهان کردن اين فرمول ها در ظاهر برنامه ابتدا تمام سلول هايی را که قصد پنهان کردن فرمول های موجود در آن را داريد، انتخاب کنيد.
 
سپس در سربرگ Home روی Format کليک و format cells را انتخاب کنيد. در ادامه به سربرگ Protection برويد و تيک گزينه Hidden را بزنيد و ok کنيد. دوباره به سربرگ Home برگرديد و در format اين بار گزينه Protect sheet را انتخاب کنيد.
 
يک رمز در کادر Password to unprotect sheet وارد کنيد و ok بزنيد و رمز را وارد کنيد. خواهيد ديد که ديگر اثری از فرمول ها در ظاهر برنامه نيست. برای برگشت به حالت اوليه در format گزينه unprotect را انتخاب کنيد.

طراحی چارت

برای طراحی چارت می توانيد يک سلول را ميان جدولی که می خواهيد اطلاعات آن به شکل چارت رسم شود انتخاب کنيد. سپس کليد f11 را بفشاريد و ديگر تنظيمات را طبق روش معمول انجام دهيد.
 
برای کپی کردن Chart Formats مورد نظرتان نيز ابتدا لازم است چارتی که فرمت دلخواهتان را دارد، انتخاب و سپس آن را با استفاده از کليدهای ctrl + c کپی کنيد. چارتی را که قصد تغيير فرمت آن را داريد، انتخاب و سپس Paste Special را از منوی edit بالای صفحه انتخاب کنيد. Formats را انتخاب کنيد و ok را بزنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار