برگزاری همایش ملی دانشگاه کارآفرین در کشاورزی و منابع طبیعی

همایش ملی «دانشگاه کارآفرین در کشاورزی و منابع طبیعی»، چالش ها و راهکارها با هدف توجه دادن به اهمیت کارآفرینی و توسعه کسب و کار در جامعه، دانشگاه و سازمان های اجرایی در گرگان مرکز استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  نور محمد تربتی نژاد دبیر علمی این همایش گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار می‌شود و در قالب آن باید سندی در راستای تقویت روحیه کارآفرینی در جامعه تدوین شود که در آن صاحبنظران دانشگاهی، بخش اجرایی و خصوصی حضور داشته و بتوانند چالش ها و راهکارهای دانشگاه کارآفرین را مشخص کرده و براساس آن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های کشور در صورت تصمیم گیری بتوانند به دانشگاه کارآفرین دست یابند.

نور محمد تربتی نژاد اظهارکرد: دانشگاه کارآفرین پس از دانشگاه آموزش محور(نسل اول)، پژوهش محور(نسل دوم)، نسل سوم محسوب می شود، در اینگونه دانشگاه ها تمامی ساختار و تشکیلات فعالیت ها باید در خدمت کارآفرینی و توسعه کسب و کار و یا حمایت از آن قرار گیرد.

به گفته وی، دانشگاه کارآفرین مبین سازمان انعطاف پذیری است که در جریان تعامل با محیط اقتصادی و اجتماعی پیرامون، خود را به طور مستمر با تغییرات سازگار می کند و از یک هسته راهبری قدرتمند، اعضای هیأت علمی با انگیزه، منابع مالی متنوع و فرهنگ کارآفرینانه یکپارچه برخوردار بوده و همواره در جستجوی منابع بیشتر برای پیشبرد امور تحقیق، تدریس، انتقال فناوری و تجاری سازی است.

تربتی نژاد با اشاره به تشکیل کمیته علمی هم اندیشی ملی دانشگاه کارآفرین در کشاورزی و منابع طبیعی، چالش ها و راهکارها، اعلام کرد: کمیته علمی متشکل از 20 نفر اعضای هیأت علمی و صاحبنظر در امر کارآفرینی است.

به گفته وی این کمیته از 6 کارگروه تخصصی 'تدوین، مدیریت و ساختار، آموزش، پژوهش، ترویج برون دانشگاهی و تلفیق' تشکیل شده که تا زمان برگزاری گردهمایی وظیفه تهیه پیش نویس سند اولیه دانشگاه کارآفرین را برعهده دارند.

وی ادامه داد: هر یک از کارگروه های تخصصی دارای مسئول، دبیر و اعضاء می باشند که به طور مستمر در حال فعالیت هستند.

دبیر علمی این همایش ملی یادآور شد: این گردهمایی در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول در سطح دانشگاه و در مهر سال جاری و مرحله دوم در سطح ملی و آبان 94 با حضور صاحبنظران دانشگاهی، اجرایی، قانونگذار، کارآفرینان برجسته و دانشجویان برگزار خواهد شد.

تربتی نژاد همچنین گفت: در این راستا ستادی در سطح گلستان تشکیل شده که استاندار به عنوان رییس و رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی این واحد آموزش عالی به عنوان دیگر مسئولان و اعضای آن فعالیت دارند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار