تغذیه مناسب مقاومت بدن را 50 درصد افزایش می‌دهد

تغذیه مناسب مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و حتی غیرعفونی، تا حدود 50 درصد افزایش داده و موجب پاسخ بهتر بدن به درمان‌های مختلف می‌شود.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: اگرچه تغذیه مادر در هنگام بارداری نقش اساسی در افزایش مقاومت و قدرت دفاعی انسان در هنگام تولد و پس از آن دارد، اما پس از تولد و حتی تا دوران سالمندی نیز تغذیه بر روی قدرت دفاعی بدن تأثیر قابل ملاحظه دارد.

وی با بیان این که تغذیه اساس مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماری‌زای محیطی است، تصریح کرد: این عوامل محدود به بیماری‌های عفونی نیست و به سایر بیماری‌ها نیز تعمیم داده می‌شود.

کمالوند تأکید کرد: تغذیه مناسب مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و حتی غیرعفونی، تا حدود 50 درصد افزایش داده و موجب پاسخ بهتر بدن به درمان‌های مختلف می‌شود.

وی یادآور شد: منظور از تغذیه مناسب، مصرف همه غذاها به صورت متعادل و مطابق با نیاز بدن است و در واقع باید کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی، پروتئین‌ها، چربی‌ها و سایر مواد را به اندازه مصرف کرد.

کمالوند خاطرنشان کرد: البته برخی از افراد در برابر بعضی از مواد غذایی حساسیت و واکنش نشان می‌دهند که این گونه افراد باید در مصرف مواد غذایی مورد نیازشان دقت بیشتری کنند.

وی با بیان این که در کنار تغذیه مناسب باید نکات دیگری را نیز رعایت کرد، افزود: تحرک و فعالیت مناسب بدنی نیاز دیگر برای افزایش مقاومت بدن است و اگر در کنار تغذیه صحیح به ورزش منظم نیز توجه شود، مقاومت بدن بسیار بیشتر از حد معمولی افزایش خواهد یافت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار