نماینده مجلس مطرح کرد

مشکلات دریافت مالیات در شرایط رکودی / دریافت ارزش افزوده در چار چوب قانون

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید قبول کرد که دریافت مالیات در شرایط اقتصاد رکودی سخت و مشکل است پس سازمان امور مالیاتی بهتر است به فکر تسهیلات مالیاتی برای واحدهای مختلف باشند.

ناصر عاشوری قعله رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت اقتصاد کشور به علت وجود تحریم‌ها در شرایط حساس و خاص وجود دارد و لازم است در این شرایط رویکرد دولت و جلس به نحوی باشد که لحاظ کاهش درآمدها نفتی بتوان جایگزین مناسب ارائه کنند.

وی گفت:در سال‌های اخیر به ویژه دو سال قبل نفت در شرایط مطلوبی فروخته نمی‌شود حتی برخی کشورها همانند چین، هند و پاکستان تا به امروز مبالغ خود را پرداخت نکردند و درآمدهای کلانی خارج از کشور بلوکه شده است.

عاشوری در ادامه گفت: دولت به دنبال آن است که تنها تکیه‌گاه مالی کشور نفت نباشد و سایر منابع مالی از جمله مالیات، منابع  گردشگری را جایگزین کرد.

این نماینده مجلس در خصوص مالیات تعلق گرفته به اصناف اظهار داشت:مالیات بر عملکرد اصناف و مالیات ارزش افزوده در چارچوب قانون دریافت می شود.

وی افزود: مالیات ارزش افزوده در غالب کشورهای دنیا اجرایی شده و نرخی بین 7 تا 17 درصد را شامل می‌شود. لازم است برای اجرای هرچه بهتر این مالیات زیرساخت‌های سخت افزاری و برنامه‌ای مهیا شود.

عاشوری گفت: با مهیا شدن بستر مناسب مالیاتی از دریافت مالیات مضاعف از تولید کنندگان، تجار و بازرگانان جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید قبول کرد که دریافت مالیات در شرایط اقتصاد رکودی سخت و مشکل است پس سازمان امور مالیاتی بهتر است به فکر تسهیلات مالیاتی برای واحدهای مختلف باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار