رییس انجمن اپتومتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ابتلای 80 درصد افراد در دوران کودکی به دوربینی

رییس انجمن اپتومتری با اشاره به میزان شیوع دوربینی گفت: 80 درصد افراد در دوران کودکی خود به دوربینی مبتلا می‌شوند.

علی میرزاجانی، رییس انجمن اپتومتری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به میزان شیوع دوربینی در دوران کودکی اظهار داشت: 80 درصد افراد در دوران کودکی به دوربینی مبتلا می‌شوند یک بخشی از این افراد نیازی به اصلاح و تجویز عینک ندارند ساختار طبیعی و فیزیولوژی چشم این افراد سبب بروز دوربینی در آن‌ها شده است.

وی افزود: 10 درصد کودکانی که به دوربینی مبتلا هستند، به درمان بیماری خود نیاز پیدا می‌کنند در صورتی که دوربینی این افراد درمان نشود، بیماری تنبلی چشم در آن‌ها بروز خواهد کرد.

رییس انجمن اپتومتری با اشاره به عوارض درمان نشدن 5 درصد موارد دوربینی بیان کرد: در صورتی که 5 درصد موارد دوربینی به وسیله تجویز عینک درمان نشود، فرد به انحراف چشم مبتلا می‌شود.

میرزاجانی، ادامه داد: برای 15 درصد افرادی که باید در دوران کودکی، دوربینی آنها درمان شود، عینک تجویز نمی‌کنند و 5 درصد آنها به نزدیک‌بینی مبتلا هستند، البته تمام افراد به درمان نزدیک‌بینی نیاز پیدا نمی‌کنند.

وی در خصوص شیوع نزدیک‌بینی در بزرگسالی اظهار داشت: شیوع نزدیک‌بینی در بزرگسالی از 5 درصد دوران کودکی به میزان 20 درصد می‌رسد و این بیماری در سنین پس از 15 سالگی بروز می‌کند به طور مسلم استفاده زیاد از چشم در فاصله نزدیک می‌تواند سبب بروز نزدیک‌بینی شود این استفاده زیاد از چشم در هنگام استفاده از کامپیوتر، موبایل، تبلت و آی‌پد یا در مشاغلی چون قالیبافی اتفاق می‌افتد این مسئله می‌تواند شیوع نزدیک‌بینی را در جامعه افزایش یا کاهش دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار