تبریز؛

مجوز فعالیت 212 نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 212 نشریه و پایگاه طالاع رسانی در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت : از این تعداد نشریه، 14 نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت دارند و به صورت روزانه منتشر می‌شوند .

وی از مجوز 33 هفته‌نامه، 58 فصلنامه، 42 ماهنامه، 10 دو هفته نامه، 17 دو فصلنامه، یک دوماهنامه، یک مورد دوشماره در هفته و 34 پایگاه خبری در سطح استان خبر داد و افزود: توزیع 96 نشریه از موارد یاد شده با گستره سراسری، 29 نشریه با گستره شمال‌غرب کشور، 37 نشریه با گستره استانی و 15 نشریه محلی است .

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  20 نشریه به دلیل عدم انتشار شامل ماده 16 شده و لغو امتیاز شده است .

صفی‌پور با بیان اینکه 34 پایگاه خبری دارای مجوز در استان در کنار نمایندگی‌های خبرگزاری‌های رسمی در استان در حال فعالیت هستند، اظهار امیدواری کرد تا پنج ماه آینده تمام پایگاه‌های اطلاع رسانی که دارای مجوز نسیتند تعیین تکلیف شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای استان با نشاط، نقد منصفانه، کارگشایی شود نه گره‌زنی اظهار داشت: در یک سال گذشته حتی به یک نشریه تذکر کتبی داده نشده و اگر موردی هم بوده در فضای دوستانه حل شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مطبوعات می‌توانند با نگرش انتقادی و سازنده و همچنین رعایت اخلاق رسانه‌ای، نقش مؤثری در معرفی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی داشته باشند و موجب توسعه و پیشرفت کیفی مدیریت استان شوند .

صفی‌پور ادامه داد: در عصر ارتباطات نقش مطبوعات در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، نقشی ممتاز و قابل تأمل است که مطبوعات استان باید از این شاخصه‌ مهم بهره گیرند .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.