کارشناس اقتصادی:

تنش‌های سیاسی داخل یونان بر بحران مالی سایه افکنده است

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تنش‌های سیاسی داخل یونان بر بحران مالی سایه افکنده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان ان، جان دیفتریوس گفت: دولتمردان یونان برای حل مشکلات مالی و اقتصادی این کشور با چالش‌های جدی مواجه هستند. 

نخست وزیر یونان سیاستمداری چهل ساله است که با مسائل سیاسی داخلی و مسائل اقتصادی، آشنایی چندان زیادی ندارد. او از شش ماه پیش نخست وزیر یونان است.

در عملکرد دولت او نوعی ناهمخوانی دیده می‌شود که مشکل آفرین است. او برای حفظ حزب خودش تلاش می‌کند که باچالش‌های داخلی و اختلاف‌های درون حزبی مواجه شده است.

در چنین شرایطی او باید با نهادهای بین‌المللی ازقبیل صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا رایزنی کند. فضای سیاسی داخل یونان به مسائل حزبی کثیف آلوده شده است.

 نخست وزیر یونان باید با جریان‌های بسیار چپگرای کمونیست تعامل داشته باشد که از سیاست‌های ریاضت اقتصادی خسته شده‌اند اما درعین حال با نقش اتحادیه اروپا در این قضیه مخالف هستند و می‌گویند بهتر است یونان از یورو خارج شود.

  نخست وزیر یونان با این چالش سیاسی داخلی نیز مواجه است. شاید علت مطرح شدن سیاست‌های مختلفی که نخست وزیر یونان برای حل مشکلات مالی این کشور مطرح می‌کند نیز همین مسئله باشد.

قرار بود مشکل یونان حل شود اما مقامات یونانی در دقایق آخر، طرح‌های جدید و متفاوتی ارائه کردند که مذاکرات را با اروپایی‌ها و صندوق بین‌المللی پول بی‌نتیجه گذاشت. در این میان باید توجه داشت که مردم یونان به شدت مستأصل شده‌اند.

آنها برای حل مشکلات جدی کشورشان ازقبیل بیکاری به نخست وزیر جوان رأی دادند اما حالا می‌بینند که بحران سیاسی کشورشان در داخل و در عرصه بین‌المللی بین آتن و اتحادیه اروپا در جریان است. مردم یونان به نخست وزیر کشورشان به چشم فردی بسیار عجیب و غریب نگاه می‌کنند که ثبات رویه‌ای ندارد.

کاملاً روشن است که مقامات اروپایی و مسئولان صندوق بین‌المللی پول دیگر نمی‌خواهند با نخست وزیر یونان تعامل داشته باشند. او به مردم یونان وعده می‌دهد که حقوق افراد شاغل و مستمری بازنشستگان کاهش نخواهد یافت اما مردم یونان می‌بینند که واقعیت جاری در کشورشان کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار