فتاح مطرح کرد:

اقتدار نظام به خودکفایی و خارج کردن نیازمندان از چرخه‌های حمایتی است

رئیس کمیته امداد کشور گفت: اقتدار نظام به این نیست که تعداد مددجویان نهادهای حمایتی آن افزایش یابد بلکه اقتدار نظام به خودکفایی و خارج کردن نیازمندان از چرخه حمایتی است. .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کمیته امدادامام خمینی(ره) ؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور در مراسم جشن خودکفایی دو هزار و ۵۵۵ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی که در سالن آفتاب اراک برگزار شد بااشاره به اینکه در مکتب اسلام به دستگیری تاکید شده و توجه به این مهم وظیفه ای همگانی است ،اظهارکرد :مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)دارای استعدادها و توانمندی های بالایی هستند و از همت بلند آنها باید درس گرفت.

وی افزود : اقتدار نظام به این نیست که تعداد مددجویان نهادهای حمایتی آن افزایش یابد بلکه اقتدار نظام به خودکفایی و خارج کردن نیازمندان از چرخه حمایتی است.

فتاح تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد انسان های عزتمند و با کرامت هستند که باید با حمایت های صحیح و بی منت به جایگاه واقعی خود برسند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکیدکرد : جامعه باید درک درستی از افراد تحت پوشش نهادهای اجتماعی به ویژه نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته باشد و این امر نیازمند فرهنگ سازی گسترده است.

وی ضمن دعوت از مسئولان در ارانه خدمات به خانواده های تحت حمایت تصریح کرد:مسئولان باید هر چه در توان دارند برای حمایت از محرومان و نیازمندان به کار گیرند.

فتاح  افزود: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نگاه ویژه ای داشته باشند و راه را برای آن ها هموار سازند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد: مددجویان اقساط تسهیلات خود را به موقع پرداخت می کنند و حساب این قشر از کسانی که دارای تعهد و مسئولیت پذیرند، جداست.

وی افزود: همه باید برای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت پای کار آیند، دولت در این زمینه مصصم است و هر کسی قدمی در این راه گذارد اجر آن را چند برابر خواهد دید

فتاح استان مرکزی را به پایتخت صنعت ایران تشبیه و اضافه کرد : این استان دارای پتانسیل و توانمندیهای زیادی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی افزود: جامعه محرومان نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و سایر عرصه ها داشته اند و این قشر همواره حامی و وفادار به نظام و یاور ولایت بوده اند.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه تمام اقدامات کمیته امداد از قبیل خودکفایی ، پرداخت وام و ایجاد اشتغال با مطالعه و روش های موثر انجام شود .گفت : بدون مطالعه و فکر عمل کردن می تواند بر مشکلات موجود بیافزاید. 

 محمود زمانی قمی ، استاندار استان مرکزی نیز تصریح کرد: نقش کمیته امداد در تاریخ پس از انقلاب بارز و روشن است.این نهاد انقلابی در برهه‌های مختلف زمانی توانسته به خوبی ایفای نقش کند و به داد محرومان جامعه برسد که اگر حضور پر رنگ این سازمان نبود امروز مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر ما بود.

وی کمیته امداد امام (ره) را یکی از آثار بسیار بزرگ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد :
 این نهاد مردمی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلامی شکل گرفت و با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مسیر توسعه اشتغال و خودکفایی در حرکت است.

 زمانی قمی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات زیادی در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دستگیری از آسیب دیدگان ناشی از جنگ داشته و در سایر عرصه ها نیز این نهاد از نظام حمایت کرده است.

استاندار استان مرکزی مطرح کرد: این نهاد از دستگیری نیازمندان تا ایجاد و توسعه اشتغال و بسیاری از تاثیرات نیکوی دیگر ،در عمر بابرکت انقلاب اسلانی درخشیده و عملکرد آن روز به روز با توفیق های گسترده تری همراه است.

وی درپایان گفت: راه و رسالت کمیته امداد برای همیشه بعنوان برگ زرینی در نظام خواهد درخشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار