کامران شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شعرهای مصنوعی چنگی به دل نمی‌زنند

شعرهایی که به حالت مصنوعی سروده می‌شود چنگی به دل نمی‌زند.

کامران شرفشاهی، شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در خصوص مقایسه‌ی کیفیت میان اشعار معمولی با اشعار مصنوعی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: من معتقدم که شعر قالباً می‌بایست خودش به سراغ شاعر بیاید و معمولاً شعرهایی که به حالت مصنوعی یا سروده می‌شوند چنگی به دل نمی‌زنند.

وی افزود: البته جلب توجه شاعران به مضامین اجتماعی و مطالعه و تعمق در خصوص آن این آمادگی را در آنان ایجاد می‌کند که بتوانند در موضوعات خاص‌تر نیز سرودهای دلپذیری را خلق می‌کنند از این جهت بد نیست که شاعران عنان شعر خویش را تنها به دست عواطف، هیجانات و احساسات نسپارند و با مطالعه‌ی افزون‌تر برای ورود به فضاهای جدید نیز این آمادگی را در خود ایجاد کنند.

این شاعر در بخش دیگری از سخنان خود به نا امنی فضای تولید مجموعه‌های شعر و سوء استفاده‌ی برخی از شاعران از اعتماد شاعران دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون برخی از شاعران از اعلام عنوانم مجموعه‌ی شعر خودشان در مراحل پیش از انتشار اجتناب می‌کنند چرا که در سال‌های اخیر سرقت عنوان کتاب باب شده و مصادیق آن هم دیده می‌شود.

شرفشاهی خاطرنشان کرد: من در زمان قرار گیری کتاب «ترنم در باران» در مرحله‌ی پیش از انتشار سرقت عنوان را به خوبی و واضح دیدم زیرا در همان زمان و پس از اعلام نام مجموعه فردی دیگر کتاب خود را با همین عنوان وارد بازار کتاب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار