هرسال 85 هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند

معاون تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرسال 85 هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند که از این تعداد 50 هزار نفر فوت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رضا مالک زاده با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری سرطان قابل پیشگیری است افزود: مصرف سبزی، میوه، آجیل و داروهاساسی در پیشگیری از بیماری سرطان دارد.

وی مهمترین عامل بیماری سرطان در کشور را چای آسپرین نقشاقی،مصرف زیاد نمک، عدم تحرک و مصرف قلیان و سیگار عنوان کرد و گفت: سرطان سینه در بین بانوان در کشور شیوع بیشتری دارد.

مرکز انستیتو تحقیقاتی سرطان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

معاون تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آمار بالای بیماری سرطان در استان اردبیل مرکز انستیتو تحقیقاتی سرطان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود .

ملک زاده افزود: مرکز انیستیتو تحقیقاتی سرطان برای پیشگیری از بیماری سرطان توسط دولت و خیرین در اردبیل تا پایان امسال راه اندازی می شود.

وی گفت: با توجه به تغذیه نامناسب و شیوه زندگی غلط در اردبیل آمار بیماری سرطان در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها نگران‌کننده است و باید فرهنگ پیشگیری از این بیماری در استان اردبیل به صورت همه‌جانبه ترویج شود.

معاون تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سرطان معده در اردبیل از سرطان‌های رایج محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه سرطان معده به دلیل کم‌تحرکی، چاقی و مصرف غذاهای چرب اتفاق می افتد که باید مسئولان استان نسبت به کاهش این عوامل در بین خانواده‌های اردبیلی اقدامات اساسی انجام دهند.

70 درصد مردم ایران با بیماری چاقی روبرو هستند

ملک‌زاده با بیان اینکه 70 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و با بیماری چاقی روبه‌رو هستند، افزود: متاسفانه مصرف غذا در خانواده‌های ایرانی بیشتر از نیاز بوده که این امر سبب بیماری چاقی و در راس آن سرطان می‌شود.

وی یکی از نگرانی‌های حال حاضر در کشور را روی آوردن نوجوانان به مصرف قلیان و سیگار برشمرد و بیان کرد: مصرف قلیان و سیگار ورودی برای ابتلا به بیماری سرطان است که باید خانواده‌ها در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

معاون تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متاسفانه میزان مصرف سبزیجات و میوه که یکی از راهکارهای پیشگیری از سرطان است در کشور کاهش یافته که خانواده‌ها باید نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند و علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات، مصرف ماهی و آجیل را برای پیشگیری از بیماری سرطان در سبد غذایی خود قرار دهند.


*برنامه‌های تحقیقاتی پیشگیری از بیماری سرطان در اردبیل افزایش یابد

امام جمعه اردبیل گفت: برنامه‌های تحقیقاتی پیشگیری از بیماری سرطان در استان اردبیل باید افزایش یابد چرا که شیوع بیماری سرطان در اردبیل نگران‌کننده است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی افزود: یکی از نیازهای اساسی استان اردبیل ایجاد مرکز انستیتو تحقیقاتی سرطان است که با قول مساعد معاون وزیر بهداشت و با کمک خیران این مرکز برای پیشگیری از بیماری سرطان در اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ استان اردبیل را راه‌اندازی موسسه خیریه ریحانه دانست و گفت: این موسسه با مشارکت خیران و مردم نقش بسزایی در درمان و پیشگیری از بیماری سرطان در استان اردبیل داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ایجاد موسسه خیریه ریحانه در اردبیل را گامی بسیار مبارک و مهم برشمرد و بیان کرد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی نقش بسزایی در کاهش مبتلایان به سرطان در اردبیل داشته است.

موسسه خیریه ریحانه اردبیل 2 هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده است

رئیس کمیته پزشکی موسسه ریحانه اردبیل گفت: در حال حاضر موسسه خیریه ریحانه اردبیل 2 هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش خود قرار داده و این موسسه 12 میلیارد ریال خدمات رایگان درمانی به بیماران سرطانی در اردبیل ارائه کرده است.

ایرج فیضی افزود: تیم‌های درمانی موسسه خیریه ریحانه اردبیل برای ارائه خدمات درمانی به روستاهای سنی‌نشین استان اعزام می‌شوند و افراد بیمار این روستاها را تحت پوشش رایگان درمانی و بهداشتی قرار می‌دهند.

وی مهمترین سرطان‌های رایج در استان اردبیل را سرطان سینه و معده برشمرد و گفت: متاسفانه بیماری سرطان سینه در افراد زیر 35 سال نیز افزایش چشمگری داشته که این امر نگران‌کننده است.

رئیس کمیته پزشکی موسسه ریحانه اردبیل اظهار کرد:‌ با ارائه برنامه‌های مختلف و پیشگیری از بیماری می‌توان تا 50 درصد از ابتلا به بیماری سرطان در استان جلوگیری کرد که این امر نیازمند ترویج فرهنگ سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب است که باید همگان نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۴
عوض دادن آمار و ارقام راهکار بیاندیشید...