"افزایش شارژ دروغین"شیوه جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا گفت:شخصی که در شبکه اجتماعی با آموزش ترفند افزایش شارژ اقدام به کلاهبرداری می کرد توسط پلیس فتای استان کرمانشاه دستگیر شد.

افزایش شارژ دروغین!به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی شفیعی رئیس پلیس فتا اظهار داشت:درپی اطلاع واصله ازیک فقره آگهی مبنی افزایش سه برابری شارژ، موضوع  دردستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی افزود:با بررسی دقیق و تحقیقات فنی مشخص شد آگهی مذکورجهت سرقت و کلاهبرداری طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا در ادامه گفت:باتوجه به این که امکان سرقت وجود داشت با اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی متهم مورد شناسایی کارشناسان پلیس قتا قرارگرفت.

وی تصریح کرد:باشناسایی متهم و هماهنگی مرجع قضائی متهم دستگیرشد.و درهمان بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و اذعان داشت: جهت شوخی وسرگرمی با دوستانم مطلب ذکر شده را در یکی از شبکه های اجتماعی گذاشتم و قصدم کلاهبرداری نیود وفکر نمی کردم افرادی این چنین ساده باشند که این مطلب را جدی بگیرند اما عده ای این شوخی را جدی گرفته و آن را امتحان کردند.

شفیعی درپایان گفت:دراین پرونده شاهد بودیم به گفته متهم برای شوخی اینکار را انجام داده است اما همین شوخی تبدیل به یک کلاهبرداری گسترده در سطح اینترنت شده است، لذا توصیه می کنم افراد قبل از هراقدام به عواقب آن فکرکنند و هرآگهی و یا مطلبی که در اینترنت مشاهده می کنند باورنکنند.

 منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار