"آلن ایر" درباره حمله آمریکا به ایرباس ایرانی چه می‌گوید؟ + صوت

آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران، «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته ای در «وین» حاضر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حادثه 12 تیر 1367 که موشک هدایت شونده از ناو «یو اس اس وینسس» نیروی دریایی آمریکا به پرواز مسافربری شماره 655 ایران ایر شلیک شد و 290 ایرانی از جمله 66 کودک جان خود را از دست دادند اما آمریکا بعد از گذشت 27 سال هیچ عذرخواهی نکرده گفت: معلوم است که همانطور که گفتید این یک خطای فاجعه بار بود و دولت آمریکا از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کردند. خارج از آن به این نکته بسنده می‌کنم بله قبول می‌کنم که این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

در این میان خبرنگار گفت که این خطای فاجعه بار چه کسی بوده است که «آلن ایر» گفت: اجازه بدهید حرف‌هایم را تکمیل کنم. دارم صحبت می‌کنم.

وی در ادامه افزود: خارج از آن، همانطور که رئیس جمهور اوباما و سایر مقامات آمریکایی گفته‌اند اگر فقط و فقط برگذشته تمرکز کنیم از فرصت ساخت آینده بهتر برای همه ما محروم می‌شویم از این نظر ما نمی‌گوییم که باید گذاشته را فراموش کنیم ولی می‌گوییم که باید به آینده نگاه کنیم و با آینده نگری به اینجا آمدیم تا مشترکا با احترام متقابل و با حسن نیت به سوی یک هدف مشترک پیشروی کنیم؛ یعنی حصول یک توافق جامع نهایی که در چارچوب آن نظام تحریم‌های هسته‌ای لغو شود و همچنین علت اصلی این بحران یعنی عدم اطمینان جامعه جهانی در مورد ماهیت برنامه هسته‌ای ایران رفع شود و اگر ما بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ایران در آینده نمی‌تواند به بمب هسته‌ای دسترسی پیدا کند همه ما خوشحال می‌شویم و به نظر من هر کشور که در این روند و مذاکرات شرکت می‌کنند می‌تواند منافع ملی خودشان را پیش برد.

خبرنگار مجدداً تکرار کرد: شما فرمودید که یک خطای فاجعه بار بوده. خطای فاجعه بار چه کسی بوده است؟

وی ادامه داد: همانطور که عرض کردم من پیش شما نیامدم که درباره گذشته صحبت کنم و درباره آن تمرکز کنم. حرف خود را درباره این موضوع گفتم که ضبط صوت آن را ضبط کرده است. اگر مایلید درباره موضوع هسته‌ای بیشتر صحبت کنید من مایل هستم. همین حرفی که زدم کافی است.

آلن ایر دیگر حاضر نشد پاسخ دهد و تکرار کرد: من حرفم را زدم. این اتفاق فاجعه بار بود. خانم، خانم شما وسط حرف من دوباره سه بار پریدید. با اجازه‌تون.

خبرنگار ادامه داد: نمی‌خواهید پاسخ بدهید.

آلن ایر ادامه داد: «من پاسخ دادم شما گوش ندادید». وی با ناراحتی گفت: خانم این چه کاری بود که کردید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۲:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۴
بگو نکبت خطا کردید پس چرا مدال شجاعت به فرمانده ناو دادید.اینها اگر منافعشان و نفسشان نگران شود بمب هسته ای هم خواهند زد
Iran (Islamic Republic of)
آسیب دیده
۲۰:۳۷ ۱۳ تير ۱۳۹۴
به آقای آلن بگویید اگر ما نبایدبه گذشته نگاه کنیم و برای فردای بهتر باید به آینده نگاه کرد، چرا آمریکا و متحدان زورگویش این کار را نمی کنند؟چرا دائم از گذشته هسته ای ایران میگویند؟آنها هم فقط به آینده نگاه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۴
خانم این چه کاری بود که کردید.
United States of America
امید
۱۵:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۴
خدا لعنتتون کنه.خطا بود؟؟/کثیف اینقد کور بودید که نفهمیدید هواپیمای مسافری بود؟؟؟به حق ابروی زهرا امیدوارم از دنینی خدا محو بشین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۴
ارواح عمت که خطا زدی..

درست زدی به هدف عامدانه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۴
بجون خودم که نباشه به جون آلن ایر اگه ماجرا برعکس بود وایران غلطهای امریکا رو مرتکب شده بود برای مذاکرات هسته ای اول باید میگفت چرا این کارا رو کرده وچه کسی کرده ومتهم رو تحویل میدادن وغرامت هم میگرفتن وهزار چیز دیگه وبعد مذاکره !ولی چون امریکا متهمه گذشته ها گذشته وما باید آینده را بنگریممم!
آخرین اخبار