بیرجند؛

درمان بیماری کاردیومگالی از نگاه طب سنتی

پژوهشگر و محقق طب سنتی با بیان اینکه قلب هر فردی به اندازه مشت بسته او می باشد، افزود: اگر به هر دلیلی بار اضافه ای بر قلب تحمیل شود ویا اینکه بیماری در قلب ایجاد شده وتحت درمان قرار نگیرد به تدریج قلب بزرگ وگشاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ دکتر پرهیز گفت: کاردیومگالی دو نوع است، زمانی که افراد ورزش هوازی مانند دو و آیروبیک انجام می دهند ، خون بیشتری در بدن جریان پیدا می کند و قلب بطور طبیعی بزرگ می شود ، اما در اکثر موارد بزرگ شدن قلب غیر طبیعی وبا مشکلات قلبی وعروقی همراه است.

وی با اشاره به اینکه تنگی نفس یکی از عارضه های این بیماری است ، خاطرنشان کرد: رنگ پریدگی ،پوف کردن صورت ،کم خونی ،ریختن آب از دهان ،خواب ناکافی وبلغمی مزاج از جمله علائم بیماری بزرگ شدن قلب می باشد.

پژوهشگر ومحقق طب سنتی از جمله درمان های خاص برای بیماری کاردیو مگالی را مصرف 100گرم پوره سیاه دانه با 200 گرم عسل در وعده های صبح ،ظهر وشب، عدم مصرف غذایی که بلغم دارد مانند ماست ،ترشی وهندوانه و همچنین مصرف کم غذاهای صنعتی اعلام کرد.

وی مصرف زیاد سبزی ،خوردن سیر وپیاز واستفاده دارچین ، شیره آلوئه ورا، خوردن شیره انگور، بهار نارنج با عسل در 120روز ، مصرف میوه به، عدم مصرف غذاهای سرد را از دیگر شیوه درمان این بیماری عنوان کرد.

دکتر پرهیز یادآور شد: استفاده از بادکش کتف و زالو درمانی و همچنین برای خانم ها مصرف پوره رازیانه را با عناب وسنجد با شیر داغ مفید است.
 
انتهای پیام/گ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.