همراه با مذاکرات وین/196

آمانو: PMD مهم‌ترین مسئله‌ای که 1+5 برای لغو تحریم‌ها به آن نیاز دارد/ آماده شدن گزارشی پیرامون PMD تا پایان سال

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دوم جولای به تهران رفتم و پیشرفت هایی حاصل شد و اگر توافق حاصل شود آژانس آمادگی دارد تا برای اجرای موضوعات همکاری کند.

آمانو: اگر توافق حاصل شود آژانس آمادگی دارد تا برای اجرای موضوعات همکاری کند/ توافق در دسترس استبه گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دوم جولای به تهران رفتم و پیشرفت هایی حاصل شد و اگر توافق حاصل شود آژانس آمادگی دارد تا برای اجرای موضوعات همکاری کند و توافق در دسترس است.

وی ادامه داد: معتقدم با همکاری ایران می‌توانیم گزارشی در مورد پی ام دی تا پایان سال آماده کنیم و خیلی مهم است که مسئله پی ام دی تا پایان سال حل شود چراکه مهم ترین مساله ای است که 5+1 برای لغو تحریم ها به آن نیاز دارد

نشست رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا شب گذشته تا ساعت 2 بامداد به طول انجامید امروز نیز این نشست از ساعت 8:30 به وقت وین در جریان است.


روز گذشته نیز وزیر امورخارجه کشورمان ابتدا با رییس [liور اتریش دیدار کرد و نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از ساعت 9 شب پنجشنبه تا 3 بامداد جمعه به طول انجامیده بود از سر گرفته شد.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان نیز در گفتگویی با المانیتور، گفت: کری فردی منطقی است اما آمریکا باید تصمیم بگیرد که توافق می‌خواهد یا تحریم و موضع ایران از روز نخست مذاکرات ثابت بوده است.بیشتر

"سید عباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع خبرنگاران درخصوص روند مذاکرات طی چند روز گذشته بین ایران و 1+5 گفت: مذاکرات در مجموع به صورت فشرده جلو می‌رود. جلسات کارشناسی تقریباً به سرانجام رسیده و در حال حاضر در سطح معاونان است و کار روی ضمائم انجام می‌شود اگر به توافق خوب مورد نظرمان نرسيم بدون توافق بر می‌گرديم بیشتر

رییس سازمان انرزی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا نیز پس از سه ساعت رایزنی به نشست دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا پیوستند و همچنین ظریف و کری پیش از دیدار تاکید کردند؛ که در حال پیشرفت هستیم و کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، وین ، آمانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار