رئیس مرکز اورژانس کشور خبر داد؛

برخورد با تخلفات آمبولانس‌های خصوصی

رئیس مرکز اورژانس کشور گفت: هر گونه استفاده غیر درمانی از وسایل امدادی ممنوع است و در صورت ارائه گزارشی مبنی بر تخلف آمبولانس های خصوصی، با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امین صابری نیا در خصوص نحوه نظارت بر آمبولانس های بخش خصوصی اظهار داشت: اگر از یک وسیله نقلیه امدادی برای امور شخصی استفاده شود، تخلف محسوب می شود و در نامه ای نیز به دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرده ایم که در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای قانونی را صورت دهند.

وی تصریح کرد: اگر موردی خلاف قانون صورت گیرد، پرونده آمبولانس خصوصی به کمیسیون ماده ۱۱ در دانشگاه مربوطه می رود و در آن دانشگاه مقامات قضایی و اجرایی مانند قاضی، معاونت درمان و تعزیرات حکومتی تصمیم گیری می کنند و بر اساس قوانین تعزیرات با متخلف برخورد لازم صورت می گیرد.

صابری نیا افزود: در صورت تشخیص تخلف، با افراد خاطی برخورد می شود که می تواند شامل جریمه های نقدی، زندان و پلمپ کردن آمبولانس خصوصی باشد که نهایتا در صورت تشخیص به پلمپ کردن آمبولانس خصوصی، پرونده به کمیسیون ماده ۲۰ ارسال و لغو پروانه می شود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه مردم و ارگان ها می توانند تخلفات آمبولانس های خصوصی را گزارش دهند، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند این آمبولانس ها را مورد بررسی قرار دهد، به گونه ای که این آمبولانس ها تنها موظف به انتقال بیمار یا جسد بوده و در صورت اقدامی جز  شرح وظایف مشخص بایستی تخلف آنها گزارش شود.

صابری نیا ادامه داد: مرکز فوریت های پزشکی کشور تنها در صورتی می تواند به تخلفات آمبولانس های بخش خصوصی رسیدگی کند که مواردی از شکایت گزارش شده باشد، پس از دریافت گزارش تخلف صورت گرفته مورد بررسی قانونی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون هر گونه استفاده غیر درمانی از وسایل امدادی ممنوع است.

رئیس اورژانس کشور  با قدردانی از فعالیت همکاران خود تصریح کرد: تاکنون مواردی از  تخلف خودروهای امدادی  به صورت مکتوب گزارش نشده است و فعالان این بخش نیز در کنار سایر کادر درمانی تلاش می کنند با انتقال و جابجایی به موقع بیمار در بهبودی بیماران نقش موثری را ایفا کنند.

صایری نیا همچنین با توجه به لزوم همکاری و مساعدت در جهت تسریع جابجایی بیماران با آمبولانس های دولتی و خصوصی، از عموم هموطنان خواست به محض مشاهده خودورهای آمدادی با آژیر روشن به سرعت راه را برای عبور این خودروها باز کنند تا با انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی اقدامات  لازم برای  بهبودی آنان صورت گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار