خودروی خورشیدی که 1000 کیلومتر حرکت می‌کند + تصاویر

گروهی از دانش آموزان هلندی خودرويی خورشیدی ساخته‌اند که با سرعت 125 کيلومتر در ساعت 1000 کیلومتر را طی کند.

به گزارشخبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دانش آموزان هلندی یک خودروی خانوادگی ساخته اند که فقط با انرژی خورشیدی کار می‌کند. این ماشین نه تنها با استفاده از نور خورشید عمل می‌کند بلکه می‌تواند انرژی بیش از آنچه مصرف می‌کند را هم تولید و ذخیره نماید.

خودروی خورشیدی که 1000 کیلومتر حرکت می‌کند + تصاویر

خودروی  Stella Lux برای چهار نفر به نحوی طرحی شده است که برای مسافران آن کارآمد، هوشمند و راحت باشد. و قرار است در رقابت‌های خودروهای خورشیدی سال آینده استرالیا نیز شرکت کند.

خودروی خورشیدی که 1000 کیلومتر حرکت می‌کند + تصاویر

خودروی خورشیدی Stella Lux توسط تیم خورشیدی (Eindhoven STE) ساخته شده است. یک گروه 21 نفره از دانش آموزان دانشکده های مختلف دانشگاه تکنولوژی Eindhoven این طراحی و ساخت خودرو را انجام داده‌اند؛ آنها در مدت زمان یک سال و نیم مطالعات خود را بر روی پروژه انجام داده‌اند. هدف همه این دانش آموزان تولید «خودروی آینده» بوده است.

خودروی خورشیدی که 1000 کیلومتر حرکت می‌کند + تصاویر

خودروی برقی Stella Lux انرژی مورد نیاز خود را از مساحتی حدود 5.8 متر مربع (62.4 فوت مربع) و به وسیله سلولهای خورشیدی تامین می‌کند. همچنین دارای یک باتری اضافه با حجم 15 کیلو وات بر ساعت است.

با هر بار شارژ تمام این خودرو می‌توان مسافتی حدود 1000(621 مایل) کیلومتر را در آب هوایی شبیه هلند طی کرد. همچنین با همین میزان شارژ می‌توان حدود 1100 کیلومتر (684 مایل) در آب و هوای استرالیا رانندگی کرد. همچنین حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند طی کند 125 کیلومتر در ساعت است.

برای دستیابی به این کارایی سرعت و میزان مصرف انرژی، دو شاخص عمده در طراحی ماشین رعایت شده است یکی اینکه خودرو سبک ساخته شده است به عبارتی موادی همچون فیبر کربنی و آلومینیوم استفاده شده است تا وزن خودرو را 375 کیلوگرم نگه دارد و دوم اینکه خودرو با سیستم ایرودینامیکی عمل می‌کند.

علاوه بر این برای بهینه سازی سیستم آیرودینامیک، خودرو دارای یک تونلی است که از مرکز آن می گذرد و یک سقف بزرگی بر روی خودرو می پوشاند.

بهره وری خودروی خورشیدی Solar Lux به ویژه با استفاده از سیستم ناوبری که برای آن طراحی شده است افزایش یافته است.

این سیستم ناوبری خورشیدی، آب و هوا را کنترل کرده و بهینه ترین فرایند را برای خودرو انتخاب می نماید.

از دیگر ویژگی‌های این خودروی خورشیدی این است که ، وقتی که گوشی همراه هوشمندی را که از قبل با آن جفت شده است، به آن نزدیک می‌شود به طور خودکار درهای آن باز شوند.

همچنین این خودرو قادر است با استفاده از تقویم گوشی هوشمند، برای برنامه هایی که از قبل کاربر در تقویم گوشی خود برنامه ریزی کرده است،‌ برنامه های لازم را بدون اینکه رانند از مسیر جلو چشم بردارد به او اطلاع دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار