ترفندستان دریچه؛

17 قابلیت جالبی که از IDM نمی دانید!

با ما همراه باشید تا 17 نکته مهم و کاربردی نرم افزار Internet Download Manager را به شما بگوییم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‏ شود را می‏ توان به جرات قدرتمندترین و معروف‏ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست.

قابلیت‏های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم ‏افزاری کامل کرده است.حالا در این گزارش قصد داریم به معرفی 17 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم:


17 راز و قابلیت جالبی که از IDM نمی دانید!


1- برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است، سپس می‏ توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی که می‏ خواهید با IDM هماهنگ شوند را بزنید.

2- در صورتی که می‏ خواهید IDM کلا هیچ دانلودی را به صورت اتوماتیک انجام ندهد در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید سپس به تب File Types بروید و در قسمت اول تمامی فرمت‏های موجود را پاک کنید. 

3- همانطور که می‏ دانید در ابتدا و انتهای دانلود همواره پنجره ای نمایش داده می‏ شود. اگر می‏ خواهید این پنجره دیگر نمایش داده نشود به Options بروید و در تب Downloads می‏ توانید تیک دو گزینه Show start download dialog و Show download complete dialog را به دلخواه بردارید.

4- شما می‏ توانید جهت کپی فایل‏های دانلود شده توسط IDM، در لیست دانلودها در برنامه، فایلی که دانلود شده است را توسط ماوس گرفته و در محل مورد نظر خود رها کنید.

5- تنظیم سرعت اینترنت در IDM کمک می‏ کند تا برنامه دانلود دقیق‏تری داشته باشد ، بدین منظور در Options به تب Connection بروید و سرعت اینترنت خود را هر چه که هست تعیین کنید.

6- در صورتی که برای دانلود از اینترنت کم سرعت Dial-up استفاده می‏ کنید در Options > Connection گزینه Max. connection number را بر روی 4 تنظیم نمایید.

7- اگر می‏ خواهید فایل خاصی با پسوند مورد نظرتان مستقیما توسط IDM دانلود گردد از قسمت Options > File Type استفاده کنید و فرمت فایل خود را به موارد موجود اضافه نمایید.


17 راز و قابلیت جالبی که از IDM نمی دانید!
8- اگر از سایتی که با Username و Password محافظت می‏ شود دانلود می‏ کنید آن را در قسمت Options > Site Logins اضافه نمایید تا هر بار مجبور به وارد کردن اطلاعات نباشید.

9- اگر IDM با دانلود از سایت خاصی مشکل دارد به Options > File Type بروید و آدرس سایت مذبور را در قسمت دوم اضافه نمایید تا دیگر به طور اتوماتیک IDM از آن سایت دانلود نکند.

10- IDM بخشی در درون خود با نام Grabber دارد که با استفاده از Grabber شما می‏ توانید کلیه فایلهای موجود در یک سایت را بیابید و آنها را دانلود کنید ، این بخش در محیط اصلی برنامه وجود دارد.


17 راز و قابلیت جالبی که از IDM نمی دانید!

11- در صورتی که سایتی که از آن دانلود می‏ کنید بر روی دانلودهای خود محدودیت گذاشته است ، می توانید برای جلوگیری از بروز مشکل به Options > Connection بروید ، بر روی دکمه New کلیک کنید و آدرس سایت مورد نظر و میزان ارتباطات ایجاد شده برای دانلود را وارد نمایید.

12- اگر نگران این هستید که با دانلودهای بی رویه پهنای باند ماهانه اینترنت خود را هدر کنید، می ‏توانید برای دانلودها محدودیت قائل شوید ،یعنی به Options > Connection بروید و در قسمت Download limits میزان حجم دانلود شده در یک بازه زمانی خاص را تعیین کنید.

13- برای تمام شدن دانلود فایل نیاز نیست که همواره به مانیتور خود خیره شوید چرا که در قسمت Options > Sounds می‏ توانید برای هر یک از اتفاقاتی که به هنگام دانلود رخ می‏ دهد یک فایل صوتی قرار دهید تا برنامه شما را با صدا مطلع کند.

14- در صورتی که ارتباط شما از اینترنت به هنگام دانلود فایل قطع شود، با مراجعه به بخش Options > Dial Up می‏ توانید اطلاعات مربوط به CONECTION ، اتصال به اینترنت خود را وارد نمایید تا برنامه به طور اتوماتیک ادامه دانلود را با استفاده از آن انجام دهد.

15- شما می‏ توانید یک سری فایل را با استفاده از Tasks > Add batch download دانلود کنید ، این گزینه به خصوص برای فایل‏هایی که ردیفی نام‏گذاری شده‏ اند مناسب است.

16- اگر مایل نیستید که IDM کلیه پهنای باند شما را برای دانلود استفاده کند، می‏ توانید از گزینه محدودیت سرعت در منوی دانلودها استفاده نمایید.

17- با استفاده از قابلیت جدید IDM می‏ توانید فایل‏های تصویری یا صوتی که در صفحات وب مانند Youtube تماشا می کنید را دانلود کنید ، برای ویرایش تنظیمات آن به Options و تب General بروید، بر روی دکمه Edit در مقابل IDM Download panel for web-players in browsers کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار