رونق معادن ایران با ورود سرمایه‌گذاران خارجی

معاون امور معادن وزارت، صنعت، معدن و تجارت ایران در جمع صنعتگران گفت: معادن ایران با ورود سرمایه گذاران خارجی رونق می یابد.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور معادن وزارت، صنعت، معدن و تجارت ایران در جمع صنعتگران زنجانی گفت: حرکت رو به رشد در بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند حمایت‌های سرمایه گذاران خارجی است.

سرقینی گفت: اقدامات لازم برای 10 سرمایه گذار خارجی درمعادن ایران فراهم شده و این سرمایه گذاران تعهد کرده‌اند در مجموع 10 میلیارد دلار برای رونق معادن و فراوری از معادن ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه میزان خام‌فروشی مواد معدنی نسبت به سال های 85 تا 90، 45 درصد کاهش داشته است، گفت: فرآوری نوین محصولات معدنی، معادن ایران را از از رکودهای سنگین نجات داده است.

سرقینی گفت: میزان صادرات مواد فرآوری شده از معادن ایران در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

معاون امور معادن وزارت، صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید تولید را افزایش دهیم گفت: طبق قانون جدید معادن ایران تنها در اختیار معدن دارانی قرار می‌گیرد که از معادن اشتغال زایی لازم را داشته باشند و به جای خام فروشی تولید داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار