سنندج؛

فعالیت بیش از 2 هزار تعاونی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: 2 هزار 92 تعاونی با عضویت 598 هزار نفر در استان کردستان فعال است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، احمد رشیدی در نخستین جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون در کردستان گفت: 55 تعاونی در استان اعتباری و 101 تعاونی تامین نیاز مصرف‌کنندگان است 53 تعاونی حمل و نقل، 395 تعاونی صنعتی، 12 تعاونی فرشبافان، 30 تعاونی معدنی، بیش از 400 تعاونی کشاورزی و 580 تعاونی خدماتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی بااشاره به وجود 2 هزار 92 تعاونی با عضویت 598 هزار نفر در استان افزود: این تعداد تعاونی زمینه ایجاد اشتغال برای 21 هزار و 796 نفر را در سطح استان فراهم کرده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به اهمیت و نقش تعاونی در توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از منطقی‌ و بنیادی‌ترین کارها در راستای استقرار عدالت اجتماعی توسعه تعاون است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: به منظور تحقق اهداف در حوزه تعاون 7 راهبرد و برای هر راهبرد 7 برنامه تعریف شده است.

رشیدی افزود:توانمندسازی مدیران تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات و شبکه‌های بین تعاونی‌ها، تقویت همکاری بین دستگاه‌ها، توسعه بازار تعاونی‌ها و ارتقای نظارت بر عملکرد آنها از راهبردهای تعریف شده در این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تعاونی‌های توسعه عمران شهری و عضویت حداقل نیم درصد مردم هر شهرستان در این تعاونی‌ها افزود: حداقل سود تعریف شده برای ایجاد این تعاونی‌ها 300 میلیون تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، مقدمات تشکیل این تعاونی‌ها در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.