خط تولید لامبورگینی و فراری در ایران+ مشخصات و عکس

دو ایرانی خلاق، توانستند انحصار تولید و ساخت لامبورگینی و فراری را از ایتالیا شکسته و این خودروهای لوکس را بومی سازی کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،  محمدرضا ريحاني ۴۴ ساله و فارغ التحصیل رشته مهندسي برق با همکاری پسر 9 ساله اش ایلیا توانست، لامبورگینی ایرانی بسازد.

خودروي لامبورگيني آونتادور به تعداد ۶۰۰ عدد در کل دنيا ساخته شده و نمونه ساخته شده توسط آقاي ريحاني در حال حاضر به عنوان نمونه با موتور ۸ سيلندر ۲۲۰ اسب بخار با طراحي گير بکس خود سازنده قابليت حرکت و مانورهاي اساسي رانندگي را دارد و بر اساس اطلاعات ارايه شده قابليت نسب دو موتور ۸ سيلندر بر روي اين خودرو وجود دارد.

گفتني است اين خودرو که (lamborghini persian gulf) نام گذاري شده است قرار است به صورت نمايشي با همکاري شرکت ايراني دادمهر به عنوان سفير صلح ايران از شمال کشور تا خليج فارس با شعار صلح جهاني مسير مختلفي را از شهر هاي مختلف کشور طي نمايد.

محمد رضا ريحاني قصد دارد ۱۶ شهريور سفري را از مشهد به بندرعباس آغاز کند. او مي خواهد ۳۰ شهريور روز جهاني صلح، لامبورگيني پرشين گلفش را که نشان‌دهنده توانمندي ايراني است به خليج هميشگي فارس برساند.















خودروی فراری دست ساز معرفی شده در این مطلب، از معدود خودروهای دست سازی است که در ایران پلاک شده است.

از فاصله ی دور این خودرو بسیار شبیه به فراری Pininfarina F50 به نظر می رسد که طراحی آن مربوط به سال 1995 است. ولی با دقت بیشتر می توان پی به دست ساز بودن و متفاوت بودن این خودرو برد. از رو به رو خودرو کاملا کشیده و با سقف کوتاه حدود 1 متر است که بدون وجود در های افقی، ورود و خروج کاری محال است!

سپر جلو از جنس فایبر گلاس است که طراحی آن با فراری F50 کاملا متفاوت است و دارای 2 پرژکتور است. با وجود متفاوت بودن سپر جلو، باز هم هماهنگی خوبی با سایر قطعات مجاور دارد. مثلا شیب های روی در کاپوت در روی سپر ادامه پیدا کرده و سپر با آن هماهنگ است.




چراغ ها در روز بسته هستند و نمای ایرودینامیک تری را از خودرو نشان می دهند. در نمای جانبی خودرو متوجه می شوید که خم های موجود در عضلات خودرو کم است و این باعث می شود که بدنه تیز (مثل بدنه 405) به نظر برسد. ولی با توجه به محدودیت ها و امکانات ساخت دستی، باز هم طراحی و ساخت این بدنه در ایران بی نظیر می باشد.



رنگ اتاقک سیاه است که ترکیب جالبی را با رنگ لاستیک ها و سپر ها به وجود آورده است. در واقع نیمی از اتاقک را درها پوشانده اند. در زیر درها یک شکاف وجود دارد که معمولا در خودرو های فراری و لامبورگینی نقش انتقال هوای سرد و فشرده را به ترمز دارد.

در ادامه ی بدنه نیز خطوط انتهایی بدنه تشکیل یک اسپویلر بزرگ و یک تکه متصل به بدنه را می دهد که 4 سانتی متر از سقف بلند تر است و بلندی آن باعث می شود تسلط راننده نسبت به دید عقب کم نشود که این نشان دهنده تجربه ی ارزشمند طراح این خودرو است.


 

رینگ ها نیز 5 پره ساده از مارک Scudo و 17 اینچ می باشند و لاستیک ها نیز با اسپکت 40 و پهنای 205 هستند که در رابطه با این خودرو می شد از رینگ های بهتری استفاده کرد. ترمز های جلو و عقب نیز از نوع کاسه ای معمولی بودند!



عقب این خودرو نیز طراحی نویی داشت و سعی شده بود تا اصالت فراری را حفظ کند. دو چراغ بزرگ گرد فرورفته در بدنه عمومآ شما را یاد کروت میاندازد ولی همان طور که گفته شد حضور اسپویلر و دیگر جزئیات حاکی از فراری ای است که خیابان های شهر را هیجان زده می کند.


خروجی های اگزوز در فضای بین 2 چراغ قرار دارد که حالت مسابقه ای بودن به این خودروی دست ساز می دهد. موتور این خودرو در زیر این دریچه شیشه ای و در زیر لاستیک زاپاس قرار دارد.

فضای داخلی خودرو ساده است و حاکی از دست ساز بودن این خودرو می کند و با این وجود نشان می دهد وقت کم تری صرف فضای داخلی خودرو شده است.









گزارش از: فاطمه باقری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
کسی آدرس مجازی یا محل کار ایشون میدونه.لطفا اگه اطلاعات دارین کامنت کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۴
خودرو سازان داخلی فقط به فکر پول خودشونن پراید 4، 5 میلیونی رو به ماها 20میلیون تحمیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۲:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۴
یه نفر تو انباریش یه همچین چیز محشری می سازه بعد اونوقت خودرو سازهای ما 20 ساله دارن پراید میسازن!!وقتی یه چیزی انحصاری باشه همین میشه دیگه.واقعا برای خودم متاسفم متاسف.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۱:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۴
بارک الله، مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۵:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۴
آفرین ایرانی.آفرین
آخرین اخبار