رویترز:

اختلاف درباره مسئله تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقیست

خبرگزاری رویترز نوشت در مذاکرات هسته‌ای اختلاف بر سر مسائلی از جمله لغو تحریم‌های ایران و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته همچنان پا برجاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت : ایران و قدرت های جهان روز شنبه در ماراتون مذاکرات هسته ای درباره کاهش تحریم ها در آینده به پیشرفت هایی رسیدند؛ اما اختلاف بر سر مسائلی از جمله لغو تحریم های سازمان ملل متحد و توسعه سانتریفوژهای پیشرفته همچنان پا بر جاست.

دیپلمات های نزدیک به مذاکرات اعلام کردند: به توافق اولیه ای درباره ساز و کار تعلیق تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بر ضد ایران دست یافته اند؛ اما شش قدرت جهان هنوز درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که تحریم های این سازمان را لغو و امکان اعمال دوباره آنها را در صورت پایبند نبودن ایران به توافق آینده فراهم می کند، توافق نکرده اند.

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات گفت : « ما هنوز قطعنامه شورای امنیت را دسته بندی نکرده ایم.»

به گفته مقامات ، برخی از شدیدترین اختلافات از جمله مسئله کاهش تحریم های سازمان ملل متحد ممکن است برای وزرای امور خارجه که یکشنبه وارد وین پایتخت اتریش شدند باقی بماند.

یک مقام بلند پایه آمریکایی به خبرنگاران گفت : « حتی اگر مسائل در حد کارشناسی حل و فصل شود، برخی مسائل باقی خواهد ماند که تنها وزرای امور خارجه می توانند درباره آنها تصمیم بگیرند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار