عاطفه لک:

پروین، آرمانگرایی که منفعل شده است

نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی و نویسندگی محمدامیر یار احمدی در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی و نویسندگی محمدامیر یار احمدی در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود. عاطفه لک  بازیگر نقش «پروین» این نمایش است. وی در رابطه با این کاراکتر گفت «پروین» یک شخصیت آرمان گراست که تمام مسائل  جامعه را سفید ومثبت می‌بیند اما شرایط برای او مانند تمام آرمانگراها به گونه‌ایی پیش می‌رود که  به آرمانهای خود نمی‌رسد و با واقعیت‌های جامعه روبرو می‌شود و به دلیل عدم آمادگی دچار انفعال می‌شود. این اتفاقیست که برای تمام افراد آرمانخواه می‌افتد.

وی اعتقاد دارد پروین نماینده قشر فرهنگیان است ودر این رابطه می‌گوید: پروین چون درتلاش است تا آموزگار شود نماینده قشرفرهنگیان جامعه است. چون همسر من یک معلم است، با مشکلات آموزشی که جامعه مان با آن مواجه است، آشنایی کامل دارم. افرادی که دغدغه آموزش وفرهنگ دارند به تنهایی نمی‌توانند به اهداف خود برسند و برای برآورده شدن این اهداف نیازمند بستری مناسب در جامعه هستند.

لک در پایان گفت: آقای دهکردی به بخش روانشانسانه نقش بسیار اهمیت می‌دهند. برای رسیدن به این شخصیت تلاش کردم تا به این موضوع فکر کنم که پروین چگونه فکر می‌کند، به چه کتابهایی علاقمند است وبا چه مسائلی مشکل دارد. در مرحله بعد سعی کردم مانند او زندگی کنم و سبک زندگی خود را تغییر دادم.

لازم  به ذکر است، دراین نمایش  فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی‌اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی وآماندا موسوی ایفای نفش می‌کنند.

نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» تا ۲۴ تیرماه هرشب ساعت ۲۱ در تماشاخانه  باران به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.