مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

توجه به کیفیت مدارس از راه دور مدنظر است

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به کیفیت مدارس آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل بسیار مهمتر از کمیت این مدارس است.

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموز ش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  به ضرورت مدارس آموزش از راه دور اشاره داشت و همچنین افزود: از آنجایی که توجه به کیفیت این مدارس مهمتر از کمیت آنهاست در نتیجه امسال افزایش در تعداد این مدارس نخواهیم داشت و بیشتر تمرکزمان بر ارتقای کیفیت خواهد بود. در حال حاضر 1722 مدرسه آموزش از راه دور در کشور وجود دارد که خدمت‌رسانی این مراکز برای مقاطع متوسطه در دوره اول و دوم است.

شاهمرادی افزود: وظیفه سوادآموزی که ویژه دوره ابتدایی است و پایه اول تا ششم را شامل می‌شود در حوزه وظایف سازمان نهضت سوادآموزی خواهد بود. در حالیکه مدارس آموزش از راه دور وظیفه آموزش به افراد ترک تحصیل کرده، بزرگسالان، زنان خانه‌دار و افرادی از این قبیل را از پایه هفتم تا اخذ مدرک دیپلم فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در سراسر کشور و در کل استان‌ها مدارس آموزش از راه دور وجود دارد که البته در برخی استان‌ها نیاز به توسعه بیشتر این مدارس وجود دارد که همین امر موجب می‌شود که توجه به کیفیت مدارس و توسعه آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از همین رو در سال تحصیلی جدید بر تعداد این مدارس افزوده نخواهد شد.

مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش در پایان گفت: در شهر تهران 48 مدرسه آموزش از راه دور و در شهرستان‌های استان 85 مدرسه وجود دارد و در حالت کلی 133 مدرسه آموزش از راه دور برای بازماندگان تحصیل وجود درد.

گفتنی است امکان تحصیل در این مدارس برای بازماندگان از تحصیل با هزینه اندک فراهم است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار