قطع درختان برای ساخت سرویس بهداشتی در پارک ارم

داستان قطع درختان در تهران موضوع تازه‌ای نیست، اینبار شاهد این اتفاق در پارک هستیم.

سناریوی قطع درختان این بار در پارک ارمبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داستان قطع درختان اینبار به پارک ارم رسید.

در گفت‌وگو با چند مسول پیگیر شدیم تا بدانیم که چطور بدون مجوز و چراغ خاموش دست به قلع و قمع درختان زدند و البته کارشناس شهرداری نیز با خبرنگار ما مصاحبه نکرد.

شفیعی نماینده پشتیبانی مجموعه ارم سبز در پاسخ به اینکه ظاهرا 200 اسله درخت قطع شده است، گفت: مجموعه ارم فقط به قطع 30 درخت در سال جدید اقدام کرده و دلیل آن هم پوسیدگی و خشکیدگی درختان بوده است.

وی در ادامه افزود: همچنین بیش از 50 درخت پوسیده دیگر در این مجموعه داریم.

*قطع درختان برای ساخت سرویس بهداشتی

گفتنی است بخشی از درخت‌های پارک ارم برای احداث سرویس بهداشتی قطع شده است و در بعضی مکان‌ها بجای درختان قطع شده نهال‌هایی کاشته بودند که حال و روز خوبی هم نداشتند و نظر معاون پشتیبانی مجموعه بر این بود که هوای گرم، باعث زرد شدن نهال‌ها شده است.

*قطع هر ساله درختان در پارک ارم

به گفته معاون پشتیبانی پارک ارم هر ساله اقدام به قطع 30 یا 40 درخت شده و هیچگونه مجوزی هم نگرفته‌تاند زیرا از زمان قبل انقلاب تاکنون پارک ارم این همین روال اداره شده و هیچگونه حساسیتی هم حاکم نبوده است.

*نظر مخالف مسئولان 

پارک ارم باید از درختان نگهداری می‌کرده و هیچ حقی مبنی بر قطع درختان بدون مجوز نداشته است  و قانون صراحت دارد که شهرداری تهران با اعطای مجوز کمیسیون ماده 7 فقط می تونه مجوز قطع درخت ، جایگذاری و یا سربرداری داده شود.

سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر گفت: ما  در جریان قطع درختان قرار نگرفتیم و هیچ گونه اطلاعی داده نشده است.
عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران : متخلفین جریمه می شوند و همچنین طبق قانون ماده 4 اصلاح قانون حفظ باغات می بایست پاسخگو باشند.

البته گفتنی است بسیاری از مسئولان ما بدون پاسخ ماند و برای رسیدن به آنها منتظر اعلام نظر کارشناسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار