اطلاعات اطلس ملی فولاد براساس مبانی روز تهیه شد

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: گردآوری اطلاعات اطلس ملی فولاد براساس مبانی روز صورت گرفته و می توان آن را سالانه بازیابی و به روز ساخت.

به گزارش خبرنگار صنعت، گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بهرام سبحانی شامگاه شنبه در آئین رونمایی از اطلس ملی فولاد ایران، اظهار داشت: اطلاعات تمام واحدهای فولادسازی کشور از طریق این اطلس در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: اطلس مزبور در قالب چهار بخش نورد، فولادسازی، احیاء و گندله سازی تنظیم شده و این اطلاعات با اعزام تیم های کارشناسی و حضور در محل فعالیت واحدهای تولیدی برای راستی آزمایی و جمع آوری دقیق داده ها صورت گرفت.

سبحانی اضافه کرد: اطلاعات واحدهای یادشده در اقصی نقاط کشور بر روی نقشه جامع پیاده شده و به این ترتیب از نظر جغرافیایی نیز موضوع مورد توجه قرار دارد.

به گفته وی، کتاب اطلس ملی فولاد ایران اطلاعات هر استان از نظر ویژگی های مزبور را مشخص ساخته و واحدهای تولیدی که اکنون دایر و فعالیت و طرحهایی که در حال اجرا قرار دارند، ثبت و ضبط شده است.

سبحانی خاطرنشان ساخت: اطلاعات موجود در این اطلس امکان برنامه ریزی های لازم را فراهم می سازد و در واقع این اقدام برای نخستین بار در کشور به مورد اجرا گذاشته شد.

وی گفت: پیش از عرضه این اطلاعات در قالب اطلس، بانک اطلاعات مربوطه(دیتابیس)با ساختاری منظم شکل گرفت و سپس در قالب مجموعه یاد شده به چاپ رسید.

ایران با تولید نزدیک به 17 میلیون تن فولاد خام بزرگترین فولادساز خاورمیانه و چهاردهمین تولیدکننده این بخش در سطح جهان معرفی شده است.

براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است امسال تولید فولاد خام کشور به 18 میلیون تن برسد و تولیدات فولادی نیز رقم 19 میلیون تن پیش بینی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار