در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

بودجه اختصاص یافته برای اهداف منشور توسعه در سال 94 ، 200 میلیارد تومان بوده است/ بیمه قرآنیان قطعی است

رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی توسعه فعالیت های قرآنی کشور پرداختند.

بودجه اختصاص یافته برای اهداف منشور توسعه در سال 94 ، 200 میلیارد تومان بوده است/ بیمه قرآنیان قطعی استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمد انجم شعاع" رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه و "لاله افتخاری" رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب یکشنبه 14 تیر ماه به بررسی توسعه فعالیت های قرآنی پرداختند.

در ابتدای این برنامه انجم شعاع رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه در پاسخ به این سوال که آیا نحوه تخصیص بودجه به سازمان ها و نهادهایی که دریافت کننده بودجه فعالیت های قرآنی هستند شفاف است یا خیر گفت: شورای توسعه از سال 90 بودجه ای را تحت عنوان بودجه مربوط به تعقیب و تحقق اهداف منشور توسعه از مجلس دریافت کرد و علی القاعده اولین شرط دریافت بودجه نیز این است که بودجه ای است که در رابطه با اهداف منشور توسعه است نه برای برنامه های قرآنی دستگاه ها اما این تصور غلط باعث شده که برخی از دستگاه ها همه برنامه های قرآنی خود را منوط به این بودجه کنند در حالی که این بودجه در ارتباط با اهداف منشور توسعه قرآنی است.

وی اضافه کرد: اهداف مد نظر در شورای توسعه تصویب شده که علی القاعده برای تحقق آن اهداف برنامه هایمان را از دستگاه های مربوطه مطالبه کرده و به آنها بودجه تخصیص دهیم.

رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه اظهار داشت:در شیوه نامه ایی که مصوب ماست بر اساس ساختار کاری خود 3 کمیسیون بر اساس 3 حوزه تبلیغ و ترویج، حوزه پژوهش و آموزش عالی و حوزه آموزش عمومی تعریف شده که در اختیار سه وزارت خانه بزرگ کشور قرار گرفته اند.

انجم شعاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شورای عالی توسعه یک اعلام عمومی مبنی بر این که کل بودجه درخواستی تخصیص یافته اش را چگونه بین دستگاه ها خرج می کند انجام داده است یا خیر اظهار داشت: سال 93 اولین بار این شفاف سازی صورت گرفت ضمن این که 11 نفر از منتخبین شورای توسعه در کمیته تخصیص قرار دارند تمام اسناد و مصوبات در اختیار آنان قرار می گیرد.

در ادامه این گفتگو لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی توسعه قرآنی دقیقاً مشخص کرده که به هر دستگاهی چه میزان بودجه اختصاص می یابد گفت: منشور توسعه یک حالت سد دارد که همه بودجه ها، برنامه ها، توزیع و شناسایی ظرفیت ها، نیازمندی ها ، خلاء ها و هم پوشانی ها همه در جهت انجام منشور توسعه و در قالب شورای توسعه فرهنگ قرآنی آمده که اعضای آن سیاست های کلان را بر اساس اولویت شناسی و ضرورت شناسی بررسی می کنند.

وی ادامه داد: یک کمیته تحت عنوان کمیته تخصیص بودجه و برآورد برنامه ها در شورای توسعه تاسیس شده که این کمیته میزان بودجه تخصیص داده شده به دستگاه ها را مشخص می کند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا در مجلس گزارشی وجود دارد که به چه میزان اعتبارات به کدام دستگاه ها تخصیص داده شده یا خیر گفت: در کمیته تخصیص بودجه و برآورد برنامه ها بودجه ها کاملاً مشخص شده در حالی که شاید درگذشته تخصیص بودجه ها اینقدر شفاف و هدایت شده نبود.

 بودجه اختصاص یافته برای اهداف منشور توسعه در سال 94 ، 200 میلیارد تومان بوده است

افتخاری در ادامه به میزان بودجه اختصاص یافته فعالیت های قرآنی در سال 94 اشاره کرد و گفت: در این رابطه دو نوع بودجه وجود دارد رقم امسال برای اهداف منشور توسعه 200 میلیارد تومان بوده است.

انجم شعاع نیز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا سازمان یا نهادی از سوی شورای توسعه بر هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه ها نظارت می کند یا خیر گفت:  امروز در جلسه ای که برگزار شد مصوب شد که کارهای نظارت بر بودجه 93 که قرار است تا ماه آینده بحث عملیات هزینه ایش به پایان برسد این نظارت توسط کمیسیون ها انجام گیرد و بخشی از مواردی که احیاناً انحراف در عملکردها وجود داشته در بودجه 94 دستگاه ها اعمال شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا نتیجه پایشی که در سال 93 انجام شده اطلاع رسانی شده است یا خیر گفت: گزارش پایش در 6 صفحه منتشر شده که در اینترنت قابل مشاهده است.

افتخاری  با اشاره به این که بهتر است بر روی سیاست های کلان برنامه ریزی کنیم و آن ها را به برنامه های خرد تبدیل سازیم گفت: باید بودجه ها با اطمینان بیشتر توزیع شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون صندوق بیمه قرآن ادامه داد: امسال برای بار اول در بودجه سال 94 این موضوع در نظر گرفته شده است به طوری که 10 میلیارد برای قرآنیان اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که باید بودجه 94 ابلاغ شود تا صندوق فراتر از آن چه که هست به این امر بپردازد خاطر نشان کرد: از همکارانم در مجلس و دولت انتظار می رفت که بهتر از این عمل کنند.

افتخاری  با بیان این که بیمه روزنامه نگاران را افزایش دادیم گفت: قرار شد قرآنیان از بودجه اختصاص داده شده استفاده کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرآنیان درآمدزایی ندارند بیان کرد: بهتر است کاری کنیم که آن ها بتوانند از بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به این که برای این بودجه و بودجه های دیگر پیگیر هستیم افزود: کمیته پایش در فراکسیون مجلس پیگیر برنامه ها است.

 در سال 94 به حذف اقدامات موازی پرداختیم

انجم شعاع در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شورای عالی توسعه قرآن چه برنامه هایی را برای رفع موانع در نظر گرفته است گفت:  بخشی از موازی کاری ها روشن شده است به گونه ای که در سال 94 برای حتی برخی از آن ها اقدام کرده ایم.

وی با بیان این که در ستاد عالی مسابقات یک سری از  مسابقات دارای موازی کاری بود به گونه ای که اعلام کردیم تا برخی از دستگاه ها فعالیت موازی نداشته باشند.

بیمه قرآنیان قطعی است

رئیس هیات بررسی و پایش راهبردی شورای توسعه با اشاره به این که امیدواریم امسال سال شکوفایی مطالعات صورت گرفته باشد بیان کرد: بیمه قرآنیان قطعی است زیرا وزارت ارشاد بودجه و منابع را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گفتگو ، انجم شعاع ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار