یزد؛

توبه نخستین قدم در جهت عبودیت خداوند است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به در پیش بودن شبهای عظیم لیالی قدر گفت: اولین مرحله عبودیت خداوند، بازگشت و توبه از گناهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از یزد؛ حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی گفت: اولین مرحله عبودیت خداوند، بازگشت و توبه از گناهان است.

وی با اشاره به داستان حضرت آدم (ع) و رانده شدن وی از بهشت اظهار داشت: حضرت آدم (ع) نیز عبودیت خداوند متعال را از توبه آغاز کرد.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه شب قدر ظرف نزول قرآن است اضافه کرد: قطعا ظرف باید قبل از مظروف باشد پس باید در گذشته شب قدر وجود داشته باشد تا در آن قرآن بر پیامبر اکرم (ص) نازل شود.

وی افزود: این جهان یک سری قوانین و سنن ثابت دارد که متعلق به یک دوره و پیامبر نیست  که یکی از این سنن شب قدر است .

حسینی کوهستانی گفت: حضرت موسی (ع) در سوال از خداوند اعمال شب قدر را جویا می شود و خداوند متعال در پاسخ 15 مورد را بیان می کند.

وی در ادامه به عبودیت خدا و مراتب آن اشاره و تصریح کرد: راه سعادت دنیا و آخرت بشر از مسیر عبودیت عبور می کند و باید همواره خدا را در نظر داشت

مدیر کل تبلیغاتاسلامی استان یزد دین را بر سه پایه اخلاق، احکام و اعتقادات استوار دانست و گفت: اخلاق انسان سبب تربیت و کنترل غرایض، عقل سبب کنترل اعتقادات و جسم انسان با احکام مرتبط است.

وی  بیان کرد: انسان با اعمالی که انجام می‌دهد، به مراتب مختلفی دست پیدا می‌کنند و این مراتب از مراتب پایین‌تر از حیوان تا مراتب بالاتر از ملائکه الله هم ادامه دارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: توبه ، عبودیت ، اعتقاد ، شب قدر ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.