موهای قورت داده شده این دختر تمام دستگاه گوارش او را فرا گرفت + تصاویر

ابتلا به یک اختلال روانی از نوع شدید سبب شده تا یک نوجوان در آستانه خطر‌ مرگ قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، پزشکان هندی به‌تازگی از معده یک دختر نوجوان اهل این کشور یک Hair Ball ((گلوله مو)) به ابعاد 5 پا خارج کردند.


گفتنی است، این نوجوان به نام Kavita به مدت یک سال به صورت افراطی اقدام به کندن موهای سر خود و حتی موی سر اطرافیان، اقوام و همکلاسی‌ها از طریق کندن موی سر آنها کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در اثر این کار او اشتها به خوردن غذا را از دست داده و حتی آب به سختی می‌خورده و مرتبا دچار حالت تهوع می‌شده است


پزشکان در این دختر تشخیص سندروم Rapunzel نوع حادی از اختلال روانی تریکوتیلومانیا را داده‌اند که سبب می‌شود فرد علاوه بر علاقه به کندن موی سر اقدام به بلعیدن آنها نیز کند.

پدر و مادر این نوجوان که از مشکل روانی فرزند خود مطلع نبودند به دلیل شکایت او از درد معده و تورم شدید بارها او را به نزد پزشکان مختلف برده‌اند اما به دلیل عدم تشخیص دقیق بیماری نتیجه‌ای نگرفته بودند.


در نهایت پزشکان در مرکز تحقیقاتی در کشور هندوستان پس از بررسی و عکسبرداری توده بزرگ را در شکم این نوجوان شناسایی کردند که حتی قسمتی از روده کوچک او را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

به دلیل ضعف بیش از حد و ناتوانی جسمی این نوجوان پزشکان زنده ماندن او را پس از عمل جراحی بعید می‌دانستند.

بیماری تریکوتیلومانیا یا همان وسواس کندن مو در افراد دچار اختلالات روانی، هیجانی و پر‌استرس رخ می‌دهد، همینطور در افراد عقب‌مانده ذهنی نیز بروز می‌کند.

خوشبختانه پس از یک عمل جراحی دو‌ساعته پزشکان به سلامت توده مو را از بدن این نوجوان خارج کردند.

بیماری تریکوتیلومانیا در زنان بیشتر از مردان بروز می‌کند و سن ابتلا به آن از 5 سالگی تا دوران بلوغ است، انواع درمان های دارویی، روان درمانی و درمان‌های روانشناسی برای درمان این افراد استفاده می‌شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند هرچه زمان تشخیص و شناسایی این بیماری دیرتر صورت گیرد آن تبدیل به یک مزمن و درمان آن سخت تر و حتی نا‌ممکن می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: مو ، گوارش ، استرس ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار