استاندارد سازی مصالح ساختمانی گام اول در مقاوم سازی بناها

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر نظارت ویژه بازرسان استاندارد بر بازار مصالح ساختمانی ، از توقیف مقادیر زیادی مصالح غیراستاندارد ، در خرداد ماه ،خبر داد.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران؛ مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر نظارت ویژه بازرسان استاندارد بر بازار مصالح ساختمانی ، از توقیف مقادیر زیادی مصالح غیراستاندارد ، در خرداد ماه ،خبر داد.

بیات با بیان اینکه قدم اول در مقاوم سازی بناها ، استانداردسازی مصالح ساختمانی است ، افزود: لازمه استانداردسازی نیز فرهنگ‌سازی و سپس اعمال نظارت است. 

بیات در خصوص نظارت دقیق بر عمکرد واحدهای تولیدی افزود : در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد از 11 واحد تولیدکننده در این حوزه ، بیش از 45هزار عدد انواع بلوک سیمانی سبک غیرباربر و سنگین توخالی ، به علت غیراستاندارد بودن توقیف شد.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال تاکنون ، بیش از 185هزار عدد بلوک سیمانی غیراستاندارد شناسایی شده‌است ، ادامه داد : در این راستا ، 14هزار تن انواع ماسه و شن غیراستاندارد ،و نیز انواع تیرچه غیراستاندارد توقیف شد.

بیات در بخش دیگری از فعالیت نظارتی این اداره کل ، بررسی مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی را تشریح کرد و گفت : در جلسات کمیته علایم که برای صدور ، ابطال ، تمدید و تعلیق پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد ، معمولا هر هفته ، برگزار می‌شود ، پس از بررسی‌ها ، نمونه برداری ، و آزمون نمونه‌ها ، در مورد وضعیت واحدها تصمیم‌گیری می‌شود و در این راستا ، در جلسات خرداد ماه این کمیته ، پروانه دو فراورده بتن آماده تا رده مقاومتی c20 از واحد حسین سلیمی سرچشمه، بتن آماده تا رده مقاومتی c20 از واحد مهدی بلانیان ، ابطال شد.

بر اساس این گزارش ، برای فراورده پنل‌ها و آجرهای رسی سبک غیرباربر با سوراخ های افق با نام تجارتی استین نژاد پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار