تبریز؛

شناسایی موفقیت در تولید نهال باکیفیت در سایه مدیریت نهالستان

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت نهالستان جلوگیری از هدر رفتن منابع، موفقیت یک نهالستان را به لحاظ کیفیت نهال تولیدی و اقتصادی مشخص می نماید.

شناسایی موفقیت در تولید نهال باکیفیت در سایه مدیریت نهالستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، موسی ایزدخواه افزود: عدم استفاده صحیح از آب و خاک و رعایت نکردن موارد تغذیه ای دلیلی برای تولید نهال هایی ضعیف است.

وی تصریح کرد: عدم تطابق پایه و پیوندک نهالی نامتناسب را به وجود آورده و از بین رفتن آن را در پی خواهد داشت.

ایزدخواه ادامه داد: استفاده از آب و خاک شور همراه با تغذیه نامناسب و سیستم مدیریت ضعیف باعث ایجاد نهالستان غیر فنّی و غیراقتصادی می شود.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کشت متراکم و پیوندزنی در ارتفاع نامناسب باعث بروز بیماری و ضعیف شدن نهال می شود.

 وی افزود: عدم کنترل علف های هرز در نهالستان موجب می شود تا نهال های تولیدی به دلیل رقابت در جذب آب و غذا از رشد ضعیف برخوردار بوده و محیط برای بروز آفات و بیماری ها مناسب باشد.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در صورتی که آفات و بیماری های موجود در نهالستان کنترل نشود، نهال های تولیدی ارزش خود را از دست داده و گواهی نمی شوند.

ایزدخواه تاکید کرد: کاشت سایر محصولات در حاشیه قطعات نهالستان و یا احداث نهالستان در میان باغ های احداث شده از قبل نیز موجب حاصل شدن نهالستان غیراستاندارد است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.