آسمان تهران نیمه ابری است / کاهش دید افقی در بخش‌هایی از شرق کشور

وزش باد و گرد‌ و خاک در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی سه روز آینده وزش باد و گرد‌ و خاک در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد از بعدازظهر فردا و روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

نکته قابل توجه آن است که طی سه روز آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد‌ و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد و در همین مدت در شمال سیستان‌ و بلوچستان، بویژه منطقه زابل، در بعضی ساعات طوفان و گرد و خاک رخ خواهد داد.

همچنین طی دو روز آینده شرق دریای عمان و بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود. در بخش‌های مرکزی خلیج فارس  ارتفاع موج  1/5 تا  2 متر تخمین زده شده است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در ارتفاعات بارش پراکنده و در پاره‌ای از نقاط وزش باد رخ خواهد داد.

گفتنی است خوزستان با بیشینه دمای 49 درجه گرمترین استان می باشد.آسمان خوزستان صاف است و در پاره ای نقاط گرد و خاک را خواهد داشت.با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی، استقرار سامانه کم فشار حرارتی در سطح زمین و پر ارتفاع جنب حاره ای در لایه میانی جو تا پایان هفته جاری و وجود گرادیان شدید فشار هوا در منطقه سبب وزش بادهای قابل ملاحظه و شدید و در نتیجه برخاستن گرد و خاک در بیشتر مناطق استان به ویژه نوار غربی و مرکزی شده و این وضعیت به تناوب تا آخر هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار