بورس ارز اتفاق مثبت بازار سرمایه

کارشناس بورس بیان کرد: نقش بانک مرکزی و دولت به عنوان دارندگان اصلی ارز در خصوص شکل‌گیری و راه‌اندازی بورس ارز بسیار موثر است.

عظیم ثابت کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ایجاد و راه‌اندازی بورس و مشتقات ارزی و ابزارهای پوشش ریسک و پیامدهای آن اظهار داشت: بورس بازار متشکل و نظام یافته است که با راه‌اندازی بازار ارز و کنترل کمک بانک مرکزی به بورس می‌تواند مکانیسم درستی بر بازار ایجاد کند که سفته‌بازی تا حدودی محدود شود.
 
وی گفت: تعیین نرخ ارز توسط دلالان خوب نیست زیرا باید معاملات در بازاری که شفافیت اطلاعاتی وضعیت ساختار یافته و نظام یافته است انجام شود بنابراین نقش بانک مرکزی و دولت به عنوان دارندگان اصلی ارز در خصوص شکل‌گیری و راه‌اندازی و اجرای آن بسیار موثر است.
 
ثابت در ادامه بیان کرد: مزیت شفاف‌سازی مکانیسم درست عرضه و تقاضا است و تا حدودی ریسک‌هایی که در بازار غیررسمی اعم از تقلبی،‌ موج سواری و... در بازار بورس وجود نخواهد داشت.
 
کارشناس بورس در پایان تصریح کرد: مشتقات ارزی به شرط طراحی مکانیسم و اجرای درست یک اتفاق مثبت برای بازار سرمایه خواهد بود که اگر خوب پیش رود باید مثل همه جای دنیا به سمت مشتقات ارزی آن پیش رویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار