راه اندازی مرکز توانبخشی ذهنی بیماران ام اس در بیمارستان سینا

پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان سینا با اشاره به راه اندازی مرکز توانبخشی ذهنی بیماران ام اس گفت: بیماران می‌توانند، در یک ماه آینده به این مرکز مراجعه کنند و تحت درمان روانشناس قرار بگیرند.

عبدالرضا ناصر‌مقدسی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان ابن سینا با اشاره به مشکلات توانبخشی ذهنی این بیماران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: به مشکلات توانبخشی ذهنی بیماران ام اس توجه زیادی نشده است و این بیماران از مشکلات شناختی رنج می‌برند، به همین دلیل مرکز توانبخشی ذهنی بیماران ام اس در بیمارستان سینا راه اندازی خواهدشد. به طور تقریبی کارهای راه اندازی این مرکز انجام شده و بیماران مبتلا به این بیماری در یک ماه آینده می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و تحت درمان روانشناسی قرار بگیرند.

وی افزود: استفاده از امکانات توانبخشی که بیماران ام اس به آن نیاز دارند، در کشور ما رواج پیدا نکرده است و مراکزی وجود ندارد که به طور تخصصی به توانبخشی بیماران مبتلا به ام اس بپردازد و با توانبخشی مخصوص به این بیماران آشنایی داشته باشد.

پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان سینا با اشاره به توانبخشی این بیماران بیان کرد: توانبخشی بیماران ام اس باید با روان درمانی همراه باشد، به دلیل آنکه این افراد برای توانبخشی به اعتماد به نفس نیاز دارند و این مسئله در آنها دیده نمی‌شود، بنابراین حمایت روانی از این بیماران اهمیت دارد.

گفتنی است: بیماران مبتلا به ام اس علاوه‌ بر فراهم بودن دارو، به حمایت روانی نیز نیاز دارند. این افراد به دلیل بیماری خود ممکن است اعتماد به نفس کمتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.
حمایت روانی و دادن اعتماد به نفس به این بیماران می‌تواند در سیر توانبخشی آنها تاثیر بگذارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار