مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«محله گل و بلبل» اولین کار جدی گروه کودک و نوجوان

80 درصد هویت کودکان در سنین 7-8 سالگی شکل می‌گیرد و عمو پورنگ این فرصت طلایی را در دست دارد تا به آن شکل دهد.

علی زارعان، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: پیش از این کار جدی برای کودک و نوجوان انجام نشده بود و «محله گل و بلبل» اولین برنامه‌ای است که به طور جد به کودک و نوجوان پرداخته است.

وی افزود: شبکه دو به عنوان شبکه اجتماعی نگاه جدیدی به مسائل جامعه دارد که «محله گل و بلبل» خالی از این حکایت نیست.

زارعان گفت: این برنامه بعد از شش ماه طراحی و ساخت، از اول ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو رفت و همواره می‌کوشد تا با حمایت مالی شهرداری در یک فضای 1200 متری، مفاهیمی چون آسمان آبی، زمین پاک، عبور و مرور بین خطوط، تفکیک زباله و ... را آموزش دهد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه 80 درصد هویت کودکان و نوجوانان در سنین 7-8 سالگی شکل می‌گیرد، عمو پورنگ این فرصت طلایی را دارد تا به آن شکل دهد.

زارعان ادامه داد: «محله گل و بلبل» پربیننده‌ترین برنامه کودک است که حضور بازیگران مطرحی چون نادر سلیمانی، بهنوش بختیاری و امیر نوری نیز به تقویت آن کمک کرده است و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا شاهد آموزش مهارت‌های  زندگی به بهترین روش باشیم.
 
لازم به ذکر است «محله گل و بلبل» کمی متفاوت تر از دیگر برنامه‌های پیشین عمو پورنگ است و بر عکس برنامه‌های قبلی که تنها به صورت استودیویی و با حضور کودکان پخش می‌شد، این بار «محله گل و بلبل» ساختار نمایش دارد و موضوعات اجتماعی را چون فرهنگ شهر نشینی، مطالعه و کتاب خوانی و آداب و رسوم اخلاقی و اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه همواره در تلاش است تا سبک زندگی اجتماعی –‌ اسلامی را در بین جامعه رواج دهد و پوشش و گویش اقوام مختلف را به نمایش بگذارد به طوریکه مادر عمو پورنگ با لهجه گیلکی و پدرش با لهجه آذربایجانی سخن می‌گویند. بهنوش بختیاری، سفیر محیط زیست نیز سعی دارد آموزش‌های شهروندی و محیط زیستی را با گویش مشهدی ارائه دهد.

از بازیگران این مجموعه می‌توان به آرش میر احمدی، بهنوش بختیاری، نعیمه نظام دوست، نادر سلیمانی، ابراهیم شفیعی، امیر محمد متقیان، امیر نوری، حمید کاشانی، عرفان برزین، حدیث فولاد‌وند، امیر سهیلی، میلاد رمضانی، امیر کیوان معصومی، پیمان مرادی و سامان ارسطو اشاره کرد.

«محله گل و بلبل» به تهیه‌کنندگی مسلم آقا جان‌زاده هر روز ساعت 19 از شبکه دو و تکرار آن روز بعد ساعت 11 صبح پخش می‌شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام به عمو پورنگ وامیر محمد و بقیه اهالی محله گل وبلبل من برنامه ی شما رو خیلی دود دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سلام عمو ممنون از برنامه خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا رستم وندی
۱۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام عموپورنگ من برنامه ی شما را دود دارم خیلی ممنون هستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا رستم وندی
۱۲:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام عموپورنگ من برنامه ی شما را دود دارم خیلی ممنون هستم عموپورنگ چرا نضر میگم شما نضرم را نمیخونی پسر عمویم برنامه شما را دود داره وقتی بچه مردم گم شده دود دارم عموپورنگ من زباله ها را تفکیک. کردم خیلی ممنون خدا نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۴
من این برنامه خیلی دوست دارم مخصوصن عمو پورنگ