افشاگری طرح مخفیانه ارسال میکروب به این سیاره + تصاویر

در پی افشای یک طرح جنجالی دانشمندان در تلاش هستند تا با ارسال گونه‌های خاص جانوری سطح یکی از سیارات منظومه شمسی را آماده برای زندگی انسان‌ها کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اعلام رسمی یک سازمان در ایالات متحده موسسه‌ای به نام Defense Advanced Research Projects Agency به اختصار پروژه (Darpa) دانشمنان در حال تولید یک کیت تکنولوژی حاوی ارگانیسم‌های حیاتی در کره زمین برای ارسال به سیاره سرخ هستند.

افشاگری طرح مخفیانه ارسال میکروب به این سیاره + تصاویر

گفتنی است، دانشمندان در نظر دارند توسط مهندسی ژنتیک طیف وسیعی از موجودات زنده میکروسکوپی را به سیاره مریخ بفرستند تا در آنجا با تغییر دادن اتمسفر و ایجاد عناصر حیاتی چون دی‌اکسید‌کربن، متان، اکسیژن و نیتروژن شرایط را برای زندگی انسان‌ها در سالهای بعد در سطح این سیاره محیا کنند.

افشاگری طرح مخفیانه ارسال میکروب به این سیاره + تصاویر

کارشناسان علت انجام این پروژه را آمادگی برای کوچ انسان‌ها به سیاره مریخ در صورت بروز بلایای طبیعی و یا حتی بشری و تخریب کره زمین در آینده و عدم امکان ادامه زندگی انسان‌ها در کره زمین برشمرده‌اند.

افشاگری طرح مخفیانه ارسال میکروب به این سیاره + تصاویر

قرار است در این جعبه همه نوع موجودات زنده به لحاظ تفکیک مهندسی ژنتیکی قرار داده شود.
این پروژه در ویر‌جینیای ایالات متحده در دست اجرا است و به تازگی ابعاد آن رسانه‌ای شده است.

طراحان این پروژه همچنین از حمایت شرکت گوگل برای جمع آوری بانک DNA و ژنتیک جهانی بهره‌مند هستند.

کارشناسان همچنین می‌خواهند نوعی از موجودات زنده را به سیاره مریخ بفرستند که بتوانند گاز‌های دی‌اکسیدکربن، متان، نیتروژن و اکسیژن را تولید کنند.

به گفته کارشناسان هنوز اعلام نظر قطعی در خصوص این طرح صورت نگرفته اما به دلیل ارسال برخی میکرو‌ارگانیسم‌ های مصنوعی مانند مخمر یا E-Coli این احتمال وجود دارد که سطح سیاره مریخ در آینده دارای عوامل بیماری‌زا و حتی مرگبار برای زندگی انسان‌ها شود.

هنوز به طور قطعی زمان ارسال این کیت حاوی میکرو‌ارگانیسم‌های زنده به سیاره مریخ اعلام نشده است.

قرار است این کیت توسط یک فضا‌پیما در صورت تصویب نهایی به سطح سیاره مریخ ارسال شود، اما چگونگی نحوه فعالسازی آنها و اینکه چند سال طول می‌کشد تا در سیاره مریخ اثرگذار شود هنوز محرمانه و بدون پاسخ مانده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.