با هلی‌کوپتر شخصی خود در آسمان پرواز کنید + تصاویر

در آینده‌ای نزدیک افراد قادر خواهند بود حتی با داشتن خلبانی اندک پروازی ایمن، راحت و سریع با هلی‌کوپتر‌های شخصی دو‌ نفره خود در آسمان‌ها را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان نوعی هلی‌کوپتر منحصر به فرد تولید کرده‌اند که می‌تواند در آینده به افراد اجازه دهد تا صاحب هلی‌کوپتر شخصی شوند.

با هلی‌کوپتر شخصی خود در آسمان پرواز کنید + تصاویر

گفتنی است، این هلی‌کوپتر به نام VoloCopter دارای 18 رونز است که به گفته‌ی کارشناسان سازنده سبب ساده‌تر شدن، سازگاری بیشتر با محیط زیست و نیز باعث امن‌تر شدن پرواز می‌شود.

با هلی‌کوپتر شخصی خود در آسمان پرواز کنید + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، شرکت سازنده این هلی‌کوپتر اولین پرواز آزمایشی با آنرا انجام داده است و امیدوار است در آینده آن جایگزین پرواز با هواپیما یا حتی اتومبیل شود. این هلی‌کوپتر دارای دو صندلی است و توسط باتری‌های لیتیومی شارژ می‌شود.

با هلی‌کوپتر شخصی خود در آسمان پرواز کنید + تصاویر

مدت زمان پرواز با این هلی‌کوپتر حدود 20 الی 30 دقیقه است و قیمت فروش پایه آن 340 هزار دلار برآورد شده است. طراحان سازنده این هلی‌کوپتر در تلاش هستند تا بازه استفاده از این هلی‌کوپتر را افزایش دهند.

واقعیت این است که این هلی‌کوپتر مانند یک هواپیمای الکتریکی است اما با استفاده از ملخ هواپیما که در آن طراحی شده است، افراد می‌توانند هلی‌کوپتر را به صورت عمودی بر روی زمین فرود آورند.

از جمله مزایای قابل توجه این هلی‌کوپتر قابلیت حفظ تعادل حتی در صورت خراب شدن برخی از پروانه‌های ملخ آن است.

در حال حاضر عده زیادی از سراسر جهان بصورت آنلاین بر روی طرح ساخت این هلی‌کوپتر‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طراحان این هلی‌کوپتر در عین حال اعلام کرده‌اند که استفاده از آن بسیار ساده است و تنها با استفاده از یک دسته خلبانی می‌توان آنرا هدایت کرد.

از دیگر نکات منحصر به فرد در خصوص این هلی‌کوپتر وزن کم آن است، در حدود 80 کیلوگرم به انضمام باتری است که سبب می‌شود سرعت بالایی داشته باشد.

این هلی‌کوپتر ساخت یک شرکت آلمانی است و هنگام پرواز به مدت یک ساعت می‌تواند تا وزن 450 کیلوگرم شامل خدمه، وزن خود هلی‌کوپتر و بار حمل شده را تحمل کند.

تیم طراحی هلی‌کوپتر شخصی در کالسروهه آلمان یک کارگاه بزرگ برای ساخت سفارشات انبوه این هلی‌کوپتر برپا کرده است. سال قبل نخستین آزمایش VoloCopter VC2000 توسط یک خلبان برجسته صورت گرفته بود که کاملا موفقیت آمیز بوده است.

کارشناسان ظاهر غیر‌عادی و عجیب این هلی‌کوپتر را برگ برنده برای موفقیت آن در فروش در بازار‌های جهانی اعلام کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار