افزایش 100 میلیون مترمکعبی انتقال گاز

منطقه هفت عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال با افزایش 100 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال، 5,4 میلیارد مترمکعب گاز را منتقل کرده است.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز گفت: این منطقه در سال گذشته 26 میلیارد مترمکعب گاز را منتقل کرده و بر اساس پیش‌بینی، این مقدار امسال به 28 میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

حمید فیاض افزود: در بازه زمانی یادشده، عملیات نشت‌یابی 584 کیلومتر مربع از خطوط منطقه انجام شده و بر اساس برنامه تا پایان امسال، چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از خطوط منطقه نشت یابی و دو هزار کیلومتر مربع نیز پیگرانی می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت‌های خودکفایی این منطقه در سه ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین فعالیت‌های خودکفایی این منطقه در بازه زمانی یادشده می‌توان به ساخت یک نوع نشت بند گریس خور شیرهای پلاگ اشاره کرد.

مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ادامه داد: در مجموع، 26 نمونه از این قطعه مراحل آزمایشی خود را با هدف جلوگیری از نشت گاز به محیط طی می‌کند.

صرفه جویی 3,5 میلیارد ریالی در منطقه 7

وی همچنین از احیای لانچر و رسیور کیلومتر صفر خط لوله 30 اینچ بیجار – دهگلان در قالب یک پروژه پژوهشی خبر داد و گفت: اجرای این پروژه پژوهشی منجر به تحقق صرفه جویی 3,5 میلیارد ریالی شده است.

منطقه هفت عملیات انتقال گاز شامل استان‌های مرکزی، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام با بهره‌گیری از سه تاسیسات تقویت فشار گاز در شهرهای اراک، همدان، بیجار و سه مرکز بهره برداری خطوط لوله (یارد) در این شهرها، همچنین 325 شیر خودکار، 99 ایستگاه حفاظت از زنگ و بیش از سه هزار و 400 کیلومتر خط لوله فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار