مدیر پیگیری پروژههای پتروپارس اعلام کرد؛

خداحافظی پتروپارس از پارس جنوبی

با توجه به اینکه مذاکرات متعددی بین شرکت پتروپارس، شرکت سپانیر و شرکت ملی نفت برای حل مطالبات این شرکت انجام شد اما این مذاکرات به نتیجه نرسید و پتروپارس تصمصیم به انصراف از ادامه فعالیت در فاز 13 پارس جنوبی شد.

سیدهادی میرباقری مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از انصراف این شرکت برای ادامه فعالیت در فاز 13 پارس جنوبی خبر داد و گفت: شرکت پسکو از زیر مجموعه‎های شرکت پتروپارس پس از امضای قرارداد با شرکت سپانیر، مسوولیت حفاری فاز 13 پارس جنوبی را بر عهده گرفت،اما علی رغم انجام تعهدات، شرکت سپانیر از پرداخت مطالبات این شرکت خودداری کرده است که این موضوع، باعث بدهی شرکت پسکو به شرکت‎های پیمانکار فاز 13 مانند شرکت حفاری شمال شد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات مستمر میان پتروپارس، سپانیر و شرکت ملی نفت و با توجه به حل نشدن مشکل بدهی، این شرکت تصمیم گرفت فعالیت در فاز 13 را متوقف کند.
 
میرباقری تاکید کرد: مذاکرات متعددی بین شرکت پتروپارس، شرکت سپانیر و شرکت ملی نفت برای حل این مشکل انجام شد و حتی موضوع به دفتر وزیر نفت نیز کشیده شد، اما به نتیجه ای نرسید.

وی میزان بدهی این شرکت را 150 میلیون دلار عنوان کرد.

به منظور توسعه فاز 13 پارس جنوبی حفاری 38 حلقه چاه گاز در خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است، ضمن آن که در بخش فراساحلی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی چهار سکو، هر یک برای تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز هدف‎گذاری شده است.

هدف از اجرای فاز 13 طرح توسعه پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و 1.1 میلیون تن گاز مایع است.

شرکت پتروپارس به عنوان نخستین و بزرگترین پیمانکار عمومی وزارت نفت، پروژه‎های بزرگی مانند فاز 12 پارس جنوبی را در اختیار داشته و همچنین مدتی نیز در طرح‎های نفتی آمریکای لاتین فعالیت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار