حال و هوای هنرمندان و خلق آثار در شب‌های قدر

بیداری تا سحر برای هنرمند بهترین حال و هوا و فرصت برای خلق اثر است.

رسول مرادی، هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با شب‌های قدر گفت: هنرمندان همانند بسیاری از مردم این شب‌ها را به عبادت و مناجات با خدای خویش می‌پردازند و این شب، شب ویژه‌ای است که خداوند در این باره فرموده‌اند اگر کمی فقط شب بیدار بماند از اجر و ثواب بخصوصی برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: شب زنده‌داری و عبادت مراتب بالاتری دارد و هنرمندان در این شب تحولات درونی خویش را با خلق اثر هنری نشان می‌دهند که شاید تفاوت بسیاری با سایر آثار آنان در طول سال داشته باشد.

مرادی اظهار داشت: این آثار از لحاظ محتوا متفاوت هستند و خداوند نیز توجه ویژه‌ای به این امر دارد. آثاری که در شب‌های قدر خلق می‌کنیم بیشتر قرآنی است و خلق خط نوشته‌های سوره حمد و آیات قرآنی در این زمان بهتر شکل می‌گیرد.

این هنرمند درباره آثار خود در این شب‌ها گفت: مجموعه هنری که معمولاً خودم در این شب‌ها به آن می‌پردازم مجموعه «یا علی» است؛ مجموعه‌ای شامل چندین تابلو خط که به لحاظ حس و حال معنوی در این شب‌ها متفاوت از سایر آثارم هستند.

وی همچنین در پایان در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه قرانی می‌تواند بهترین روش برای ارائه آثار هنرمندان باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار