اصفهان؛

كاهش 20 درصدي جرايم ، ارمغان ماه رمضان براي مردم اصفهان

جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان از كاهش 20 درصدي جرايم وكاهش محسوس نزاع و درگيري و اختلافات خانوادگي در 17 روز ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ "حسين حسين زاده" اظهار داشت: پيام آموزه هاي ديني، مطالعات علماي جرم شناس و آمارهاي پليس نشان مي دهد كه دين، اخلاق و مكارم اخلاقي در كاهش انحرافات ، ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي اثر مستقيم دارند.

وي افزود: در اين ميان روزهايي نظير ماه مبارك رمضان كه در آن با اوج فضيلت هاي الهي و معارف ديني در زندگي مردم روبرو هستيم نيز نقش بسزايي در كاهش بزهكاري و جرم دارند به طوري كه در این مدت 17 روز ماه رمضان امسال ميزان وقوع جرايم در سطح استان ما نسبت به ماه قبل 20 درصد كاهش پيداكرده است.

اين مقام مسئول همچنين از كاهش ثبت پرونده نزاع و درگيري هاي خياباني و اختلافات خانوادگي در مدت مذكور اشاره كرد و عنوان داشت: هرچند كه ما در تابستان به دليل فشار ناشي از گرماي هوا با برخي درگيري هاي ناخواسته در سطح شهر مواجه مي شويم اما به لطف معنويت ماه مبارك رمضان شاهد رفتار هاي قانونمند تري در بين مردم هستيم.

جانشين فرمانده انتظامي استان تصريح كرد: تاثير ماه رمضان بر زندگي فردي و اجتماعي به حدي است كه گاهي اوقات حتي در بين مجرمين حرفه اي و سابقه دار نيز انوار معنوي اين ايام به خصوص شب ها و روزهاي قدر نفوذ كرده و اين افراد از كرده خود پشيمان شده و به زندگي سالم و بدون ناهنجاري و كج رفتاري باز مي گردند.

اين مقام انتظامي كاهش جرم و آسيب در ماه رمضان را تجربه بسيار خوبي براي خانواده ها، مسئولان دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي و عموم مردم عنوان كرد و گفت: از آنجا كه قدرت بازدارندگي دين و اخلاق بر كسي پوشيده نيست توصيه پليس اين است كه اگر خواهان زندگي با آرامش و امنيت بيشتر هستيم بايد در راستاي تقويت بنيه ديني محيط خانه و خانواده و جامعه بيشتر كوشا باشيم و فضاي معنوي حاكم بر جامعه را نه فقط براي يك ماه كه براي تمام طول سال حفظ كنيم.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کاهش ، جرایم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.