رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران‌:

دردهای مفصل لگن از دردهای شایع هستند

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت‌: درد مفصل هیپ یا لگن از دردهای شایع است که گاهی علائم واضحی در یک عکس ساده از این مشکل مشاهده می‌شود.

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: درگیری های مفصل هیپ از جمله مسائل بسیار شایع در کشور است‌. 

وی با اشاره به اینکه درد مفصل هیپ یا لگن از دردهای شایع است که گاهی علائم واضحی در یک عکس ساده از این مشکل مشاهده می‌شود، تصریح کرد‌: اگر به هر دلیلی بخشی از مفصل شانه‌،  لگن یا ... با بخش دیگر که از نظر جنسی همخوانی ندارد مانند غضروف با استخوان درگیر شود ایجاد درد در مفصل می‌کند که در لگن گیر افتادن مفصل لگن گفته می‌شود‌.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران با تاکید به اینکه نسبتا شایع است در جهان یادآور شد‌: علت این مشکل تغییراتی است که در حین رشد در دوران جنینی و یا بعد از آن در داخل مفصل پیش می آید از نظر چرخش حفره در مواردی کپسول یا مفصل داخل کپسول ایجاد این گیر افتادن را می‌کند.
 
وی ادامه داد‌: درمان در مراحل اولیه غیر جراحی است و یک متدی وجود دارد که در امریکا و اروپا خیلی شایع است ولی در ایران هنوز خیلی شایع نشده ولی به دعوت من استاد پیشکسوتی از اروپا به کشور آمده و در بیمارستانی بیماران را بدون اینکه باز کند و لازم باشد که مفصل را عوض نماید انجام می‌دهد‌.

دکتر عکاشه گفت‌: درصورتی که این مشکل درمان نشود قطعا نیازمند درمانهای جراحی خواهند بود‌.

وی در پایان با اشاره به اینکه چون تشخیص داده نمی‌شود از هر سه درد لگنی دو مورد مربوط به این بیماری است، خاطرنشان کرد‌: بیشتر سنین بعد از بلوغ‌، نوجوانی و جوانی را درگیر می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار