تذکر حقانی در یکصد و شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر؛

تهران در حال انفجار است

عضو کمیسون سلامت و محیط زیست شواری شهر گفت: مرکز آمار در گزارشی اعلام کرده که تهران در حال انفجار است و به سیاه چاله‌ای تبدیل شده که تمامی امکانات را در خود جای داده است.

تذکر حقانی در یکصد و شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهربه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به ارقام اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران ، اظهار کرد: مرکز آمار ایران هفته گذشته و در گزارشی اعلام کرد که تهران در حال انفجار است و اینکه این شهر به سیاهچالی تبدیل شده که تمام امکانات کشور را در خود جا داده و روزی به ساکنانش رحم نخواهد کرد و رگه‌هایی از واقعیت عریان کلانشهر به پایتختی که شاهد روز افزون جمعیت است.

وی افزود: تراکم بی‌رویه جمعیت سالهاست برنامه‌ریزان شهری ، اقتصاد‌دانان و جامعه‌شناسان را نسبت به آینده این شهر هشدار داده اند، در آمار ارائه شده حدود 1 میلیون نفر در سالهای 85الی 90 به تهران مهاجرت کرده‌اند که اکثریت قریب‌بالتفاق آنها در سنین 20 الی 39 سال و جمعیت بالقوه‌ای بدنبال اشتغال هستند.

حقانی ادامه داد: اگر چه کاستن از سهم شهر تهران از منابع کشوری در حوزه‌ی شهرداری نمی گنجد این شهر با اتخاذ سیاست‌های مناسب در حوزه شهر می تواند از بار مسائل شهر تا اندازه‌ای بکاهد .

وی ادامه داد: حرکت شهرداری تهران براساس برنامه‌ها و پیش‌بینی های انجام شده در طرح جامع شهر تهران راهگشا و پس از چندین سال که از ابلاغ طرح جامع می گذرد مشاهده می‌کنیم که عاقبت طرح بلند مرتبه سازی برای ساماندهی ساختمان‌های بلند مرتبه به مراحل تصویب رسیده که امیدواریم از این پس تمام دغدغه‌هایی که برای استمرار یک بنای بلند مرتبه است در نظر گرفته شود یعنی علاوه بر بحث سازه‌های مقاوم توجه به بستر قرار گیری یک برج در محدوده‌ای که بناهای با ارتفاعات متناسب و معمول شهر دارند .

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت چندین سال طرح مهمی با عنوان طرح موضوعی باغات و اراضی زراعی که در سال 90 به اتمام رسیده و تکلیف و راهبردی برای حفظ باغات و اراضی مزروعی شهر تکلیف گردیده که در حوزه شهرسازی به بایگانی سپرده شده و در شرایطی که ما واقعا نیازمند راهکارهای صیانت از باغات و ریه‌های تنفسی شهر هستیم تا جمعیت روز افزون تهران بتواند به نفس کشیدن ادامه دهد، چرا طرحی که با هزینه‌ای قابل توجه در منبع عوارض شهروندان تهرانی توسط مشاور تعبیه شده باید بی سر و صدا در کشور مدیران مدفون گردد.

حقانی تاکید کرد: علی رقم تصریح طرح جامع در تسریع تهیه موضوعی بلند مرتبه سازی حدود 8 سال از طرح جامع می گذرد و چندی است که طرح به ثمر رسیده و در انتظار تصویب نهایی و در این سالها در غیاب سند جامعی که بتواند تکلیف استقرار بلند مرتبه ها را تعیین کند چه بناهای بلند  مرتبه و بی قاعده‌ای که ساخته شد و بار مشکلات و مسائل‌شان سالها بر دوش شهر و این سوال مطرح می‌شود که هدف از تعلل در تصویر طرح ساماندهی باغات و اراضی موضوعی مسکوت گذاشتن طرح این است که چند باغی که در تهران باقی مانده نیز در غیاب نگاه جامع و راهبردی از بین برود. 

حقانی  با اشاره به بازدید اخیر خود از خیابان انقلاب گفت: در چند روز گذشته از خیابان انقلاب حدفاصل چهارراه  ولیعصر تا جمالزاده بازدید ی داشته‌ام در این بازدید متوجه کار بزرگ و قشنگ سازمان زیبا سازی در تین  منطقه شدم.

وی افزود: سازمان زیبا سازی بسیاری از رذایل شهری را جذف کرده و با کار مشارکتی و استقرار دفتر در میدان انقلاب 80 درصد از این طرح را انجام داده که لازم می‌دانم از حوزه خدمات شهری و زیبا سازی و دفتری که مستقر شده تشکر کنم.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضو کمیسیون ، حقانی ، تذکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار